Információnk szerint már döntött a Netrisk-ügyben a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF). Úgy tudjuk, hogy a felügyelet állásfoglalásában nem támogatja a faxos szerződésfelmondási gyakorlatot, azonban felhívta a kifogást emelő biztosítókat, ezekben az esetekben hosszabbítsák meg az átlépés lehetőségét az ügyfelek számára, hogy azoknak maradjon idejük pótolni a hivatalos dokumentumokat. Információnkat a PSZÁF-nél nem erősítették meg.
Az ügy akkor robbant ki, amikor a Netrisk közreműködésével faxon mondták fel kötelező gépjármű-felelősségbiztosításukat az ügyfelek. A biztosítók először erre, majd alaki és tartalmi okokra hivatkoztak, s tekintették érvénytelennek a felmondásokat. Emiatt tízezer ügyfél biztosítása került bizonytalan helyzetbe. Haraszti Zsolt, a Netrisk ügyvezetője lapunknak elmondta: a biztosítók nem a felmondás tényét kifogásolták, hanem azt, hogy a dokumentum formailag nem felel meg a követelményeknek. Ezután ők e-mailben megkeresték ügyfeleiket, hogy azok megerősítsék korábbi saját nyilatkozatukat. Eddig hétezren válaszoltak, amit a kifogást emelő három biztosító is elfogad majd. Az ügyvezetőnek a PSZÁF állásfoglalásáról nincs információja.
Eközben megdöbbentő hasonlóságra akadtunk: a magyar Netrisk Első Online Biztosítási Al-kusz Kft. által üzemeltetett ebizt.hu és a világ egyik legnagyobb on-line biztosítójának az Insweb (insweb.com) honlapja nagyon hasonló. Luttenberger Zoltán, a Miskolci Egyetem pénzügyi tanszékének adjunktusa, a Bankbiztosítási és Kockázatkezelési Szakoktató Intézet vezetője lapunknak elmondta: a két oldal összehasonlításakor szembetűnik a „klónozás”, ami jogi és etikai kérdéseket is felvet. Szinte biztos, nem az amerikaik koppintották le a magyar honlapot, hanem fordítva történt az eset. Az évek óta sikeres egyesült államokbeli Insweb oldalát ugyanis 2000-ben ötmillióan, egy évvel később tízmillióan, tavaly pedig már tizenötmillióan keresték fel. Kiemelte: megdöbbentő, de a magyar Netrisk még annyi fáradságot sem vett, hogy némi változtatásokat tegyen az oldalakon. A kezdő oldalak hasonlósága beljebb is nyomon követhető, igaz a magyar oldalak már nem minden esetben lettek megtöltve tartalommal. Luttenberger rámutatott: ilyen magatartásért az EU-ban komoly szankciókat léptetne életbe a felügyelet. A szakember azt is kifogásolta, hogy a Netrisk egyszerre két oldalt (netrisk.hu és ebizt.hu) is üzemeltet, ami fogyasztóvédelmi kérdéseket vet fel. Luttenberger hangsúlyozta: nem kell itthon kitalálni semmit, a világ fejlettebb részén már mindent kialakítottak, s ezeket kellene nekünk, magyaroknak átvenni. Hozzátette: csupán anynyit szeretnének, hogy a biztosítási alkusz tevékenység on-line verziója kedvező irányba fejlődjön.
Lantos Lóránt, a Netrisk internetes üzletágvezetője kifejtette: lehet, hogy van hasonlóság a nyitó honlapok között, ám tartalmilag mások az oldalak. Az Insweb oldalain ugyanis több a szolgáltatás. Lantos felvetette, hogy miért baj az, ha egy jó struktúrát idehaza is alkalmaznak.
Új pályára áll a magyar tudomány: hosszú távú megállapodást kötött a kormány és a HUN-REN















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!