Magasnak vagy túl magasnak találja a vonatjegyek árait az utazók csaknem háromnegyede, az érte kapott szolgáltatás színvonalához képest – derült ki abból a nemzetközi felmérésből, amelyet a civil fogyasztóvédők készítettek a visegrádi négyek tagországaiban.
Szép Gábor, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület munkatársa lapunknak elmondta: a lengyel, szlovák és magyar válaszadók háromnegyede magasnak, vagy túl magasnak ítélte a jegyárakat, míg a cseh utasok fele úgy vélekedett, hogy a jegyárak kielégítők a szolgáltatás színvonalához képest. A vonatok biztonságával a megkérdezettek fele-fele arányban voltak elégedettek, illetve elégedetlenek. Az utazás körülményeit mindenhol sokan kifogásolták: a cseh válaszadók 70, a lengyelek 65, míg a magyar utasok 84 százaléka volt elégedetlen a higiénia színvonalával.
Az utasjogok megítélése különböző volt az egyes országokban. Amíg Csehországban a megkérdezettek 90 százaléka szerint nehéz hozzájutni ezen információkhoz, addig a lengyel és magyar válaszadók csak 40 százaléka állította ugyanezt. A vizsgálatból az is kiderült, hogy a megkérdezett utasok általában személyesen vásárolják meg a vonatjegyeket, mert az egyéb lehetőségeket – telefonos vagy internetes jegyrendelés – nehezen elérhetőnek vélték, vagy egyáltalán nem állt rendelkezésükre.
A felmérés tapasztalatai alapján a civilek több, a fogyasztók érdekeit szolgáló javaslatot fogalmaztak meg, amelyeket eljuttatnak a négy ország vasúttársaságaihoz.

Döbbenet, több mint 130 kilométer/órával ment szembe a forgalommal egy autó – videó