Erősödnek a magyar tulajdonú láncokhoz tartozó kis boltok, amelyek a napi fogyasztási cikkek első tíz hónapi 1594 milliárd forintos forgalmából már 14 százalékos piaci részesedést hasítottak ki, szemben a tavalyi tíz százalékkal – állapította meg a GfK piackutató.
Közép-Európában Magyarország az egyetlen olyan ország, ahol a szektor tíz legnagyobb forgalmú vállalata között a nemzetközi vállalatok mellett négy hazai tulajdonban lévő cég is található. A jórészt önálló kis boltokat tömörítő Reál Rt. és a Honiker beszerzési társulás mellett piaci pozícióján különösen a Co-op Hungary és a CBA bolthálózata javított az utóbbi években. A láncba szerveződött kis- és középvállalkozók üzletei is hozzájárulnak ahhoz, hogy a napi cikkek kereskedelmében a boltláncok piaci részesedése a múlt évi 64 százalék után idén már 69 százalékra növekedett.
A multinacionális kereskedelmi vállalatok terjeszkedése mellett a magyar tulajdonban lévőknek is megvan a maguk mozgástere. A Co-op lánc mintegy 1900 kis boltja főleg a keleti régiók, illetve a falvak és kisvárosok ellátásában játszik fontos szerepet. A siker egyik fokmérője, hogy amíg a múlt év első felében a háztartások 52, addig idén már 56 százaléka vásárolt legalább egyszer a Co-op valamelyik kis boltjában. Szintén dinamikusan terjeszkedik a CBA, amelynek 900 kis boltjában tavaly az első fél évben a háztartások 33, ebben az évben 44 százaléka vett valamit legalább egyszer. A hipermarketek növekedése egyre lassabb.

Állati dologról posztolt a magyar miniszterelnök!