Erősödnek a magyar üzletláncok

2003. 12. 22. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Erősödnek a magyar tulajdonú láncokhoz tartozó kis boltok, amelyek a napi fogyasztási cikkek első tíz hónapi 1594 milliárd forintos forgalmából már 14 százalékos piaci részesedést hasítottak ki, szemben a tavalyi tíz százalékkal – állapította meg a GfK piackutató.
Közép-Európában Magyarország az egyetlen olyan ország, ahol a szektor tíz legnagyobb forgalmú vállalata között a nemzetközi vállalatok mellett négy hazai tulajdonban lévő cég is található. A jórészt önálló kis boltokat tömörítő Reál Rt. és a Honiker beszerzési társulás mellett piaci pozícióján különösen a Co-op Hungary és a CBA bolthálózata javított az utóbbi években. A láncba szerveződött kis- és középvállalkozók üzletei is hozzájárulnak ahhoz, hogy a napi cikkek kereskedelmében a boltláncok piaci részesedése a múlt évi 64 százalék után idén már 69 százalékra növekedett.
A multinacionális kereskedelmi vállalatok terjeszkedése mellett a magyar tulajdonban lévőknek is megvan a maguk mozgástere. A Co-op lánc mintegy 1900 kis boltja főleg a keleti régiók, illetve a falvak és kisvárosok ellátásában játszik fontos szerepet. A siker egyik fokmérője, hogy amíg a múlt év első felében a háztartások 52, addig idén már 56 százaléka vásárolt legalább egyszer a Co-op valamelyik kis boltjában. Szintén dinamikusan terjeszkedik a CBA, amelynek 900 kis boltjában tavaly az első fél évben a háztartások 33, ebben az évben 44 százaléka vett valamit legalább egyszer. A hipermarketek növekedése egyre lassabb.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.