Külön-külön tartalmazza a jelentés a kormánypárti és az ellenzéki képviselők megállapításait és javaslatait, amelyek sok mindenben megegyeznek „de azokat teljes egészében nem sikerült összefésülni” – jellemezte a végeredményt az óvoda- és iskolabezárásokat vizsgáló parlamenti bizottság MSZP-s társelnöke, Jauernik István. Pánczél Károly (Fidesz) szerint a különböző álláspontokat össze lehetett volna dolgozni, ha a testület működésének határidejét tavaszig meghoszszabbítják. Kiemelte, hogy az elmúlt évben ötven önkormányzatnál volt intézmény-összevonás vagy -bezárás, s ez több mint száz iskolát és óvodát érintett. Ennek oka a normatív finanszírozási rendszer és a nem megfelelő szabályozási háttér. Rózsa Endre (MSZP) egyetértett azzal, hogy a normatív támogatás átgondolása időszerű volna. Szerinte azonban az elmúlt évben nem történtek tömeges iskolabezárások, és a pedagógusok létszáma kétezer-kétszáz fővel nőtt.
Lezsák Sándor (MDF), a testület társelnöke azt hangsúlyozta, hogy az óvodák és iskolák bezárása nemcsak az oktatás kérdése, hanem emberi jogi kérdés is. Az ellenzéki javaslatok között említette a teljes iskolairányítási rendszer felülvizsgálatát. Indítványozzák: újra meg kellene fontolni a tankerületek és a rendszeres tanfelügyelet bevezetését. Helyes volna kistérségenként egy-egy, az oktatással kapcsolatos döntések előkészítésében részt vevő szakreferens alkalmazása, és a fejkvóta-alapú finanszírozás helyett a kistelepülések esetében a tanulócsoportok utáni juttatás bevezetése. Az ellenzék indítványozza, hogy a közalkalmazottak bérköltségének normatív fedezetét a költségvetés címzett támogatás formájában juttassa el az önkormányzatok kasszájába.
A bizottsági jelentés a kormánypárti javaslatok között említi egyebek mellett, hogy az oktatási tárca dolgozzon ki koncepciót a közép- és felsőoktatás problémáinak kezelésére, ami a szűkülő tanulói létszámból adódik. Az MSZP és az SZDSZ emellett rámutat, hogy különbség van az önkormányzati és az egyházi iskolafenntartók között, mivel a költségvetés eltérő mértékű forrást juttat ugyanazon oktatási feladatok ellátására. Úgy vélik, ezen támogatási különbségeket csökkenteni kell, és összhangba hozni a „feladatellátási felelősséggel”.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség