Valószínűleg nem szednek díjat a kamionosoktól a jövő év harmadik negyedévénél hamarabb Németországban – jelezte a díjbeszedőrendszer kiépítésével és működtetésével megbízott konzorcium, a Toll Collect egyik magas rangú illetékese, miközben a hét végén a Toll Collect és a kormány egyezkedései is kudarcba fulladtak.
– Ami az időkeretet illeti, 2004 harmadik negyedévét célozzuk meg a rendszer beindításának időpontjaként – közölte Josef Brauner, a 43 százalékban állami tulajdonban lévő távközlési konszern, a Deutsche Telekom igazgatósági tagja a Focus müncheni hírmagazinnal – jelentette az MTI.
A Deutsche Telekom, a DaimlerChryslerrel és a francia Cofiroute-tal együtt alkotja a konzorciumot, amelynek eredetileg már augusztus 31-én el kellett volna kezdenie a rendszer működtetését, ám műszaki okok miatt ez mind a mai napig nem történt meg. Az államot a halasztás havonta 156 millió euró bevételtől fosztja meg, de a konzorcium nem hajlandó megtéríteni a kárt. Csak arra hajlandó, hogy a szerződésnek megfelelően napi 250 ezer euró késedelmi díjat fizessen, azaz decembertől kezdve havonta 7,5 milliót, s esetleg márciustól 15 milliót.
Manfred Stolpe közlekedési miniszternek el kell döntenie, hogy felmondja-e a szerződést, vagy továbbra is a Toll Collecttel akar együttműködni. A konzorciumnál nem számítanak szerződésbontásra, mondván, hogy akkor új pályázatot kellene kiírnia, újabb késedelmek és műszaki viták fenyegetnének.
A német közlekedési minisztérium műszakilag bonyolult műholdkövető rendszer segítségével szeretne díjat behajtani – kezdetben kilométerenként átlagosan 12,4 eurócentet – a német autópályákat, a legleterheltebb európai autópályákat használó hazai és külföldi kamionosoktól, 12 tonnánál nehezebb kamionok után.
Szentkirályi Alexandra: Brüsszel megszorításokat és újabb milliárdokat követel a háborúra + videó















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!