Év/év alapon novemberben tovább nőttek a japán és a koreai autóeladások Európában – áll az ACEA iparági szövetség közleményében. A japánok 12,8 százalékkal, míg Dél-Korea 19,7 százalékkal több autót adott el idén novemberben, mint a tavalyi bázisév azonos hónapjában.
Kissé átrendeződtek ezáltal a piaci viszonyok is. Csökkent VW, a Ford, a GM, a PSA-csoport részesedése az ázsiaiak nagy örömére. Érdekesség viszont, hogy a BMW csoport növelte piaci súlyát, sőt év/év alapon 12,5 százalékkal több autót adott el, míg a Fiat tortaszelete a növekvő eladások mellett végre nagyobb lett, s kisebb mértékben bár, de a Renault teljesítménye is javult.
A teljes piac ugyanakkor csökkent, éves összevetésben 1,1 százalékkal, vagyis az EU-ban és az EFTA-tagországokban összesen 1,046 millió autó talált gazdára novemberben. (uno.hu)

2026 a gyermekes családok éve lesz