Növekszik az ázsiai autógyártók piaci részesedése

Novemberben ugyan több, mint 1 százalékkal szűkült a nyugat-európai autópiac, az ázsiai gyártók tovább növelték eladásaikat és piacrészesedésüket is - adta hírül a napi online.

MNO
2003. 12. 11. 10:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Év/év alapon novemberben tovább nőttek a japán és a koreai autóeladások Európában – áll az ACEA iparági szövetség közleményében. A japánok 12,8 százalékkal, míg Dél-Korea 19,7 százalékkal több autót adott el idén novemberben, mint a tavalyi bázisév azonos hónapjában.

Kissé átrendeződtek ezáltal a piaci viszonyok is. Csökkent VW, a Ford, a GM, a PSA-csoport részesedése az ázsiaiak nagy örömére. Érdekesség viszont, hogy a BMW csoport növelte piaci súlyát, sőt év/év alapon 12,5 százalékkal több autót adott el, míg a Fiat tortaszelete a növekvő eladások mellett végre nagyobb lett, s kisebb mértékben bár, de a Renault teljesítménye is javult.

A teljes piac ugyanakkor csökkent, éves összevetésben 1,1 százalékkal, vagyis az EU-ban és az EFTA-tagországokban összesen 1,046 millió autó talált gazdára novemberben. (uno.hu)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.