Optimista on-line szektor

Növekszik az on-line reklámpiac, de nem annyira, amenynyire azt a piaci szereplők elvárnák. A probléma abból fakad, hogy sorra bukkannak fel a hirdetésekből élő honlapok, amelyek a hirdetési tarifákat lefelé nyomják.

Munkatársainktól
2003. 12. 21. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nemzetközi szinten átlag két százalékkal, míg az Egyesült Államokban három százalékkal nőtt az on-line hirdetések piaca. A kutatók szerint ez a szint ugyan nem túl jó, de a jövőben is tartósan tarthatóvá válik. Az on-line reklámra költött büdzsé Európában 2005-re átlépheti az egymilliárd eurós határt, ha a mostani növekedés tovább folytatódik. A Forrester Research egész kontinensre kiterjedő felmérése szerint visszatért az optimizmus az on-line szektorba, egyre többen és egyre többet hirdetnek a neten. Ennek hatására az idén 12,5 százalékkal növekedett az on-line reklámra szánt összeg. A kutatás adatai szerint Európában még továbbra is a tradicionális médiumok hasítják ki a reklámtorta meghatározó részét, és az internet részesedése egyelőre csak egy százalék. A felmérés szerint ez az arány 2008-ra elérheti az 1,5 százalékot, és az on-line hirdetések értéke meghaladhatja az 1,4 milliárd eurót – írta a kreatív.hu. A klasszikus on-line hirdetések mellett például az e-mail kampányok jelentik a digitális marketing fejlődésének egyik legnagyobb mozgatórugóját – áll a kutatásban. A Forrester adatai szerint az európaiak 57 százalékának van jelenleg internetelérése, és a kontinens lakossága az idén várhatóan 47 milliárd euró értékben vásárolt termékeket és szolgáltatásokat a világhálón.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.