A Walton Pezsgőgyár Rt. – akkor még Hungasekt Rt. néven – 1992-ben az izsáki állami gazdaság pezsgőüzemének utódjaként jött létre, ahol az évszázados szőlőtermesztés és sok-sok évtizedes borászkodás után az 1970-es évek elejétől folyt pezsgőgyártás, és a cég hamarosan Magyarország egyik legnagyobb pezsgőgyárává nőtte ki magát.
A 80-as években a KGST keretein belül jelentős szerepet kapott az izsáki cég, amely a környező országok piacaira szállított, és hamarosan a legnagyobb pezsgőexportőrré vált. Az 1997-es orosz pénzügyi válság után mindinkább a belföldi piacok felé irányult a figyelem. Ekkor – szemléletbeli váltásnak köszönhetően – minőség- fejlesztő beruházások sora indult el, 1999-ben pedig elkezdődött egy új márka, a Walton pezsgőcsalád kifejlesztése. Ma már a pezsgőgyár neve is az akkor megalkotott új márka nevét viseli, és a teljes magyar pezsgőpiacon hozzávetőleg húszszázalékos részesedéssel rendelkezik, ami nagy eredmény az 1995-ös pár százalékos belföldi piaci részarányhoz képest.
A Walton fő terméke természetszerűleg a Walton pezsgőcsalád, melyet – kategóriájában egyedülállóan – nem műanyag, hanem parafa dugóval zárnak. A prémium szegmensben az izsákiak több terméket is szerepeltetnek. A hagyományos múltra visszatekintő Claudius Caesar nemcsak élvezeti értékével, hanem speciális megjelenésével is régóta a fogyasztók egyik kedvence. A minőségi pezsgők között különleges sorozat is megtalálható a palettán. Ezek esetében száz százalékban azonos szőlőből készítenek pezsgőt, ellentétben az általában szokásos cuveékkel. Az így készített chardonnay, grand brut (rizlig), blanc sec (sárfehér) az ínyencek kedvence lehet.
Néhány éve Izsákon készül a Szovjetszkoje Igrisztoje pezsgő-család is, mégpedig eredeti orosz licenc alapján, ami elsősorban a nosztalgiát kedvelőknek ajánlható. 1999-ben került piaci bevezetésre az akkor egyedülálló, gyümölcs ízesítésű pezsgőcsalád, amely hamarosan meghódította elsősorban a hölgyek és a fiatalok szívét, és jelenleg piacvezető e szegmensben, hiszen a Voilá pezsgőkoktél harmonikusan ötvözi a gyümölcs frissességét és a pezsgő zamatát.
Ugyancsak a cég terméke a piacon egyedülállóan magas gyümölcstartalommal rendelkező Kölyök alkoholmentes pezsgőital, ami elsősorban a gyermekek, másodsorban a szeszes italt nem fogyasztó felnőttek kedvence. Érdekesség, hogy ez a termék volt az első ebben a kategóriában, és neve már szinonimájává vált az alkoholmentes pezsgőknek.
Jelenleg a hazai piacon a pezsgőfogyasztás évek óta stagnál. Évi 28-30 millió palack a belföldön eladott pezsgők mennyisége. Kedvező változás azonban, hogy a korábban szinte kizárólagos szilveszteri fogyasztás némileg változik, és év közben is egyre többen választják az ünnepléshez, vagy csak egyszerűen a fogyasztás élvezetéért a pezsgőt. A kedvező változások ellenére azonban hazánkban még mindig nyomasztó a pezsgőértékesítés idényjellege, azaz a november, decemberi havi szezonban realizálódik a gyártók forgalmának túlnyomó része.
A pezsgőkategóriában jellemző két fő trend az elmúlt évek vonatkozásában: egyrészt saját márkás termékek jelentek meg egyre nagyobb számban a piacon, melyek összforgalma kategórián belül információink szerint közelíti a tíz százalékot. Másrészt nyitottakká váltak a fogyasztók a különféle pezsgőkoktélok fogyasztására, ez a kategória szintén jelentősen átrendezte a fogyasztást.
Magyarországon elsősorban az édes pezsgők fogynak, ez adja az értékesítés 70-75 százalékát, azonban érzékelhető a félszáraz kategória növekedése, amely vélhetően az előttünk álló időszakban tovább erősödik, hiszen a nyugat-európai országokban a száraz pezsgők fogyasztása olyan népszerű, mint nálunk az édes pezsgőké.
Lázár János elmondta, hogy alakul a győri vasútvonal jövője
