A Ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport Rt. vezérigazgatója, Hárskuti János a társaság racionalizálásának okairól elmondta, hogy a vállalat repüléssel kapcsolatos bevételei három százalékkal csökkentek az előző évihez képest, az üzemi költségek és a bérkiadások viszont 33 százalékkal emelkedtek. A harmadik negyedévben javultak ugyan a mutatók, mégis tíz százalékot el nem érő létszámleépítésről és a minibusz-szolgáltatás kiszervezéséről döntöttek.
A társaság még az idén 152 alkalmazottjától válik meg, és jövőre is „rugalmas” humánpolitikát ígér. Hárskuti tájékoztatása szerint a minibuszok vezetői ugyanakkor nem kerülnek utcára, mert őket öt- éves foglalkoztatási kötelezettséggel átvenné a Volánbusz.
Kovács Zoltán, a Budapest Airport üzemi tanácsának elnöke lapunknak kifejtette: az elbocsátandók köre csak a vezetők előtt világos, holott az elsők tegnap már meg is kapták a felmondólevelet. Pető Alfréd, a Repülőtéri Forgalmi Dolgozók Független Szakszervezetének elnöke elmondta: teljes szakszervezeti összefogással lépnek fel a Budapest Airport Rt. szerintük elhibázott személyzeti és privatizációs törekvéseivel szemben, s nem kizárt, hogy sztrájkba kezdenek.

Őt keresi a rendőrség a Lakatos Márk-botrányban