Hiába kérte a MÁV Rt.-nél működő legnagyobb szakszervezet, Medgyessy Péter nem járt közben annak érdekében, hogy a szaktárca és az érdekképviseletek között érdemi tárgyalások kezdődjenek a vasút jövőjét alapvetően meghatározó döntésekről. A MÁV „reformja” szerint 2006-ig tizenegyezer vasutast bocsátanának el úgy, hogy a technológiai fejlesztésekre nem ad pénzt a kabinet. A VSZ szerint ez rövid távon a szolgáltatások színvonalának további romlását, hosszú távon pedig a magyar vasút megszűnését jelentheti. Bár januárban még egy konferenciát tart a vasút jövőjéről, a VSZ péntekre összehívja sztrájkbizottságát, hogy az teremtse meg az esetleges sztrájk jogi és szervezeti feltételeit. A szakszervezet szerint egy esetlegesen bekövetkező vasutassztrájkért a kormányt és a MÁV Rt. vezetőit terheli a felelősség.
A MÁV támogat minden olyan felvetést, amely a jelenlegi bérrendszert megújító, az uniós elvárásokhoz igazodó, a munkavállalók számára is kiszámítható rendszer kialakítását célozza – olvasható a társaság közleményében.

Tényleg 50 fokos hőségre számíthatunk? – a szakértő válaszolt