Saját költségvetéséből sokat fordít pályázati célokra a Gyurcsány Ferenc vezette GYISM, ez már a korábbi évekre is jellemző volt – nyilatkozta Szigetvári Viktor, a tárca sajtófőnöke. Kérdésünkre kifejtette: a bruttó 250 millió forintos megbízásra többek között azért volt szükség, mert a nyertes médiaügynökség olcsóbban és tervezettebben tudja elhelyezni a hirdetéseket, nyomottabb árakon, mint közvetlenül a sporttárca. A céget az elköltött összeg 1,2 százaléka illeti meg jutalékként. Véleménye szerint a nyílt közbeszerzési pályázat kiírásánál szempont volt az is, hogy a minisztérium a tízmillió forintot meghaladó hirdetések elhelyezésénél megsértené a közbeszerzési törvényt. Szigetvári Viktor a minisztérium 25 milliárd forintos költségvetéséhez képest nem tartotta soknak a bruttó 250 millió forintos megbízást. Mint fogalmazott, a Bozsik-program reklámmarketingjére például 140 millió forintot költött a tárca az előző kormány alatt.
Szijjártó Péter (Fidesz) szerint a GYISM vezetése átgondolatlanul használja fel a költségvetési pénzeket. Úgy véli, az olimpiai felkészülésre, a szakágak támogatására vagy például a fogyatékosok sportéleti támogatására alig jut pénz, az utóbbitól majdnem teljes egészében megvonták a forrásokat. Gyurcsány Ferenc nem célnak, hanem eszköznek, ugródeszkának tekinti munkahelyét, amelyet politikai ambícióinak akar alárendelni.
Napi balfék: Magyar Péter újabb árulót talált!