Május elseje után a közúti közlekedésben dolgozó magyar munkavállalók ugyanúgy napi nyolc órát dolgozhatnak csak, mint EU-s kollégáik – rögzíti az az uniós foglalkoztatási normáknak megfelelő szabályozás, amely a Közúti Közlekedési Szakszervezet és a Közúti Közlekedési Vállalkozások Szövetsége között jött létre. A kilencvenes évek óta működő alágazati kollektív szerződést a felek annak érdekében módosították, hogy az unióban alkalmazott szigorú munkaidő-beosztásnak Magyarországon is érvényt lehessen szerezni. A felek meghatározták például a „rendelkezésre állási idő”, vagy a „pihenőidő megszakításának” fogalmát, így megszűnik a munkaidőnek azon „laza értelmezése”, amely alapján egyes cégek akár tíz-tizenöt nap alatt is ledolgoztatták a havi munkaidőt. A csatlakozás után a közúti közlekedésben dolgozó magyar munkavállalók ugyanúgy napi nyolc órát dolgozhatnak csak, mint EU-s kollégáik. A munkáltatói szervezet szerint a megállapodás megteremti annak feltételeit, hogy az általuk képviselt közlekedési vállalkozók versenyképes módon integrálódhassanak az Európai Unió piacába. Az új kollektív szerződés hetvenhárom munkáltatói szervezetet és mintegy harmincezer munkavállalót érint.
Az európai emberek békét akarnak















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!