Nyomott áron privatizálják a BKV-t

Hamarosan megkezdődik a BKV privatizációja, ugyanis napokon belül döntés várható arról, hogy a közlekedési társaság tulajdonában lévő gépjárműjavító szolgálatot teljes egészében vagy csak részlegesen értékesítsék – értesült a Magyar Nemzet.

2004. 01. 26. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Úgy tudjuk, a Gépjárműjavító Szolgálat Kft. és telephelyének értékesítése „nyomott” áron történik majd, hiszen a cég sokmilliós tartozást, veszteséget halmozott fel. Több száz milliós eladási értékét még nem állapították meg hivatalosan a főképp buszok szerelését végző cégnek. Üzleti partnereik közül egyébként néhányan felszámolási eljárás indításával is megfenyegették a BKV GJSZ Kft.-t. Emlékezetes, korábban Hubert Bélának, az SZDSZ fővárosi frakcióvezető-helyettesének vállalkozásától rendelt meg számítástechnikai eszközöket a gépjárműjavító. Hubertnek rövid határidőn belül kifizette a teljes vételárat. Hubert felügyelőbizottsági tagja a BKV Rt.-nek és a GJSZ Kft.-nek egyaránt. A járműjavító telephelyének irodaépületét egyébként nemrég újították fel. Értesülésünk szerint a közlekedési társaság igazgatótanácsa már tárgyalta a kérdést, s a privatizáció mellett foglalt állást. Ez azt jelenti, hogy a kft.-nek vagy a 100 százalékos üzletrészét, vagy pedig a 75 százalékát adják el. A pályázati hirdetményt februárban jelentetik meg, s áprilisban hirdetik ki eredményes tender esetén a győztest. A GJSZ rossz anyagi helyzetére tekintettel a BKV menedzsmentje azt is megengedné a dokumentumok tanúsága szerint, hogy az új vevő csak a 80 százalékát fizesse meg a járműjavító vagyoni értékének.
Nem egy cég eladását kezdték meg, hanem a teljes tömegközlekedési ágazat privatizálását – mondta Kupper András, a fővárosi Fidesz– MKDSZ frakcióvezetője. Szerinte a magánosítás még kiszolgáltatottabbá teszi a BKV-t. A politikus nem zárja ki, hogy a BKV vagyonának tudatosan előkészített elkótyavetyélése zajlik. Hozzátette: a privatizáció gazdasági kényszerpályára helyezheti a BKV-t, és monopolhelyzetet teremthet a járműjavítás terén.
Érthetetlen, miért veszteséges a GJSZ, amikor a BKV lényegében itt végzi buszai javítási munkáit – mondta lapunknak Zsinka László, a MIÉP frakcióvezetője. Úgy véli, mesterségesen tették veszteségessé a céget, és félő, hogy az új vevő monopolhelyzetbe kerül. – Folytatódnak a BKV-nál azok a kiszervezések, amelyeket az Állami Számvevőszék is indokolatlannak tartott, és amelyek óriási költségnövekedést okoznak – fogalmazott Zsinka.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.