Vajda átszervezné a szakhatóságokat

Egy úgynevezett mikroalagút kiépítését kezdeményezte a 4-es metró két nagy forgalmi alagútja között a Környezet- és Természetvédelmi Főfelügyelőség, amelynek létrehozása több száz millió forintos többletköltséget róhat a beruházásra – értesült a Magyar Nemzet. A főváros vezetése értetlenségének adott hangot.

2004. 01. 06. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Lapunk megtudta, a jelentős költségnövelő beruházást nem feltétlenül valósítaná meg a főváros, illetve a projektirányító igazgatóság, ehelyett egy alternatív, olcsóbb megoldást javasolnak a szakhatóságnak. Vajda Pál (MSZP) főpolgármester-helyettes tegnap arról beszélt, hogy a környezetvédelmi szakhatóságok jogalkalmazók helyett jogalkotó szerepkörben kívánnak feltűnni, ezért felkéri a környezetvédelmi tárca vezetését, hogy szervezzék újra ezen szervezetek munkáját. Hozzátette: a rákospalotai szemétégető és a 4-es metró beruházása kapcsán számos olyan, számára elképesztő, a munkát lassító és értelmetlen feladatot róttak ki a fővárosra, amelyek jelentősen lassíthatják vagy drágíthatják a fejlesztéseket. Vajda idesorolta a mikroalagút megépítését is.
Gulyás László, a DBR Metró Projektigazgatóság vezetője kijelentette: a mikroalagútra elvileg a geológiai viszonyok lehető legpontosabb felmérése érdekében lenne szükség. Manapság azonban olyan alternatív költséghatékony mérések léteznek, amelyekkel kikerülhető a létesítmény megépítése, anélkül is nagyon pontos adatok mutathatók ki a kőzetrétegről. A mikroalagút egyébként 60 centiméter, vagy akár 2 méter átmérőjű is lehet, költsége a 100 milliós nagyságrendet érné el – mondta Gulyás.
A Fővárosi Közlekedési Felügyelet (FKF) mint az utolsó engedélyt, a vasúthatóságit kiadó szerv február 20-ig adott haladékot a 4-es metró projektfelelős cégének arra, hogy pótolja a környezetvédelmi engedélyben előírt hiányokat – mondta Pintér József, az FKF igazgatója. Hozzátette: céljuk, hogy minél előbb kiadják a vasúthatósági engedélyeket, ám ezt addig nem teheti meg, amíg a DBR projektigazgatóság el nem végzi a rá kirótt feladatokat. Ezek közül az egyik legfontosabb, hogy áttervezzék a Gellért téri metróalagút nyomvonalát, mivel a jelenlegi terv veszélyezteti a felszín alatti forrásokat.
A felvetődött hiánypótlások túlnyomó részét már rendezte a DBR Metró Projektigazgatóság – reagált Gulyás László, hozzátéve: a vonalvezetés kismértékű korrekcióját már karácsony előtt átvezették a tervdokumentáción, amelyet megküldtek a felügyeletnek.
***
Elégedett a fővárosi MSZP. Kiegyensúlyozottnak értékelte a fővárosi önkormányzat múlt évi tevékenységét a helyhatóság MSZP-s frakcióvezetője. Gy. Németh Erzsébet szerint 2003 pozitív változást hozott a kormány és a város együttműködésében is. Örömmel nyugtázta azt is, hogy a múlt évben döntés született a tömegközlekedési normatíva bevezetéséről, s így a mintegy tízmilliárd forintos keret várhatóan több mint kétharmada a fővárosnak juthat. (MN)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.