Jól fizető piacot ad el a BKV Rt.

A száz százalékát privatizálják a BKV gépjárműjavító szolgálatának – értesült a Magyar Nemzet. A vállalat autóbuszainak szerelését végző, BKV-tulajdonú céggel jelentős piacot szerezhet meg az új vevő, amely ellenzéki képviselők szerint nem lehet kifizetődő a közlekedési társaságnak.

2004. 02. 19. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Felkéri a BKV menedzsmentjét a fővárosi Fidesz–MKDSZ-frakció, hogy adjon magyarázatot arra: miért állították le a vállalat tulajdonában lévő járműjavító kft.-nél végzett belső vizsgálatot. Kupper András frakcióvezető arra a kérdésre kért választ, igaz-e, hogy a felhalmozott tartozásállomány miatt indították a privatizálandó cégnél az ellenőrzést, s hogy nagy összegű jutalmat kaptak a főképp buszokat javító társaság vezetői. A Fidesz a BKV Rt. felügyelőbizottságában is vizsgálatot indít, illetve válaszokat vár tőle. Mint arról lapunk elsőként beszámolt, privatizálni akarja a BKV igazgatósága a sokmilliós veszteséget felhalmozó Gépjárműjavító Szolgálat Kft.-t. Üzleti partnerei közül egyébként néhányan felszámolási eljárás megindításával is fenyegették a GJSZ Kft.-t, a nemfizetés, illetve a felhalmozott tartozások miatt. Ellenzéki képviselők szerint felmerül, hogy nem tudatosan állították-e a BKV-tól rendszeres megbízást kapó céget olyan pályára, amelynek eredménye egy látszólag elkerülhetetlen privatizáció.
A BKV részéről Szentgyörgyi Tamás gazdasági vezérigazgató-helyettes kérdésünkre azt közölte: nem állították le a belső ellenőrzést, csak felfüggesztették azt a GJSZ-ben folyó könyvvizsgálat és mérlegzárás miatt. Egyben hozzátette, hogy nem a tartozások felhalmozása miatt rendelték el a belső ellenőrzést, bár azt nem árulta el, hogy konkrétan miért. A vezérigazgató-helyettes elismerte, hogy jutalmat kaptak a járműjavító vezetői, de mint fogalmazott: az összeg nem volt kiugróan magas, s az éves tevékenységükkel volt összefüggésben. Szentgyörgyi Tamás kifejtette: a gépjárműjavító teljes értékesítése mellett döntöttek, a privatizációs pályázati kiírást most véglegesítik. Kupper András szerint nem kaphat annyi pénzt a BKV az eladásból, mint amennyit a buszjavító kft. ér.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.