Egyelőre nem hozza nyilvánosságra a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) az Alföld Koncessziós Autópálya (AKA) Rt. és a kormány között megkötendő szerződés tervezetét, holott eddig sem a tárca vezetői, sem más politikusok nem tudtak egyértelmű választ adni arra a kérdésre, hogy mire fizet az állam adóforintokból 2006-ig 53 milliárdot az M5-öst üzemeltető társaságnak úgynevezett rendelkezésre állási díjként. Ismeretes: az állam 40 százalékos tulajdont szerez az üzemeltető társaságban, a matrica bevezetése viszont az idén 12, jövőre 17, 2006-ban pedig 24 milliárd forintos többletköltséget jelent az adófizetőknek.
A GKM tájékoztatása szerint az állam szolgáltatást bérel a magánbefektetőktől, a rendelkezésre állási díj a matricahasználat miatti bevételkiesést, a hiteltörlesztést, a fenntartási és a továbbépítési költségeket fedezi. Az AKA Rt.-től megtudtuk: a társaság 2003. évi bevétele 8,95 milliárd forint volt, ami a nullszaldós gazdálkodáshoz volt elegendő. Az AKA részleges kivásárlásával és az új szakasz megépítésével emelkednek ugyan az adósságszolgálati kötelezettségek, az államilag garantált és az úthálózat fejlesztésekor igénybe vett, hosszú lejáratú hitelek viszont kérdésessé teszik a magas rendelkezésre állási díjat. Az új sztráda átadásakor pedig a fenntartási költségek sem emelkednek jelentős mértékben.
A rovarirtó spray is kevés volt, a világbajnokra csak ráijesztettek a darts-vb-n















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!