Már csak pénz kell az új metróvonalra

2004. 02. 10. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Márciusra tehető, hogy a 4-es metró beruházása az utolsó szükséges engedélyt, a vasúthatóságit is megkapja – értesült lapunk. Ez azt jelenti, hogy a jogerős dokumentum birtokában a fővárosi önkormányzat kiírhatja az első előminősítéses (kétszakaszos) nemzetközi tendereket a metróépítés részmunkáira. Megtudtuk: a kezdeti beruházásokat és a pályázatokat négy csoportra osztották. Sorrendben először az alagútfúrásra írják a pályázatot, majd az állomásszerkezetek építésére, a járművek és szerelvények beszerzésére, valamint a elektronikai, biztosító- és ellenőrző rendszerek telepítésére. A Kelenföldtől a Baross térig épülő vonalat elvileg 2008-ban adnák át az utazóközönségnek, de a múlt évben a kormány és a főváros közti megállapodás, valamint a környezetvédelmi szakhatósági engedélyezés sok hónapot csúszott a tervezetthez képest, utóbbi részben környezetvédő szervezetek fellebbezése miatt.
A vasúthatósági engedély kiadásának érdekében a 4-es metró projektigazgatósága pótolta már a közlekedési felügyelet által hiányoltak nagy részét. Ilyen volt például a Gellért téri kisebb nyomvonal-módosítás, amit a föld alatti hévízforrások védelme érdekében kellett megtenni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.