Beváltotta korábbi ígéretét a BKV vezetése, s pert indít a tűzveszélyes Ikarus buszok miatt a gyártó ellen.
A közlekedési vállalatnál azután döntöttek erről, hogy az Ikarusz nem ismerte el felelősségét a sorozatosan felgyulladó autóbuszok esetében. Legutóbb március 14-én gyulladt ki egy alacsony padlójú, IK–412-es típusú busz, ez idén már másodszor fordult elő. A BKV közleménye szerint szakértők állapították, meg, hogy a tűzeseteket konstrukciós hibák okozzák, a jármű kipufogódobja ugyanis mindössze 15-20 milliméterre van a gyúlékony hangszigetelő anyagoktól.
Az IK–412-es típusú buszok eddigi négynapos átvizsgálásokat tovább sűrítette a vállalat, már mindennap ellenőrzik azokat. A hét elején városvezetés arra utasította a BKV-t, hogy végezze el a szükséges javításokat az Ikarusokon, amelyek várhatóan 2-300 millió forintba kerülnek. Mint arról korábban beszámoltunk, az is hozzájárulhat a tűzesetekhez, illetve a buszok műszaki problémáihoz, hogy nem végeznek azokon főjavításokat.
Nem ír ki új pályázatot a nagykörúti villamosok beszerzésére a BKV. Úgy tudjuk, a közlekedési társaság és a Siemens a megkötött szerződést módosítja majd úgy, hogy az alapján az alvázhibás Combino helyett másfajta szerelvényt szállíthasson Budapestre a gyártó. A fővárosi Fidesz szerint egy új konstrukcióban nem állapodhat meg a BKV, hanem új közbeszerzési pályázatot kell kiírnia. Szálka Miklós fővárosi képviselő úgy véli: így lehetne jogilag tiszta helyzetet teremteni. Emlékezetes, hogy a Siemens kétmilliárd forinttal adott be drágább ajánlatot a villamosok gyártására, mint két riválisa, s a műszaki paraméterekkel indokolták a német cég kiválasztását.
Csurka Istvánnak mindenben túl korán volt igaza - az író-politikusra emlékeztek a Terror Háza Múzeumban