Csökkenéssel zárta a hetet a Budapesti Értéktőzsde részvényeit jegyző index, a BUX. A magyar piac visszaesésére erőteljesen hatottak a nemzetközi parketteken kialakult iránytalan árfolyammozgások. A BÉT-en a Matáv, Mol, OTP hármas mellett az FHB és az Antenna Hungária részvényeinek áresése indukálta a beesést.
Reggel a BUX még a nyitás után emelkedni is tudott, de a pozitív elmozdulást nem bírta tartani az index. Délelőtt a magyar indikátor egyre lejjebb araszolt, míg végül kora délután 11 220 pontig esett. Ezen a szinten a BUX már 215 pontos mínuszban állt. Néhány rövid távra kereskedő befektető azonban némileg javított a BUX árfolyamán azzal, hogy zárták short (csökkenésre üzletelő) pozícióikat, ennek hatására záráskor csupán 102,95 pontos mínusz jelentkezett a börzemutatóban. A forgalom nem érte el a 8 milliárd forintot, ez is jól mutatta, hogy a befektetők nem látták tegnap még pesszimistán a tőkepiaci folyamatokat. A vezető részvények sorából egyedül a Richternek sikerült drágulással zárnia, a gyógyszergyártó cég papírjai 21 900–22 490 forint között mozogtak, végül 22 400 forinton 300 forintos javulással zártak. A Richterrel ellentétes mozgást mutattak viszont a Mol-, a Matáv- és az OTP-papírok. Az olajipari részvények 25, a távközlésiek 26, a banki papírok 70 forintot estek.
Meglepetést okozott tegnap viszont az E. ON Hungária Rt. azzal, hogy a közölte nyilvános vételi ajánlatot tett a többségi tulajdonában lévő Titász, Édász és Dédász társaságokra. A három társaság kereskedését tegnap 11 órától felfüggesztette a Budapesti Értéktőzsde. A közlemények szerint az E. ON Hungária Rt. célja, hogy megszerezze az érintett társaságok összes részvényét, és ezt követően kivezesse részvényeiket a Budapesti Értéktőzsdéről. A felvásárló a vételi ajánlatokat jóváhagyásra benyújtotta a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez. A lebonyolítással a HVB Bank Hungaryt bízta meg.
Kedvező hírrel rukkolt elő a napokban emelkedést mutató Rába is. A győri cég közölte, hogy öt évre szóló keretmegállapodást írt alá az amerikai Marmon-Herrington Companyvel. A megállapodás szerint a Rába saját fejlesztésű futóműveket szállít az amerikai partner által kialakított terepjáró tehergépkocsikhoz. A megrendelésekből származó bevétel az eddigi 1 milliárd forintos éves forgalom további öt évre szóló fenntartását jelenti.
Kocsis Máté: Ne dőljünk be Magyar Péternek és a szekás trolljainak!