Blöff volt a 800 kilométer

A jelenlegi kormánypártok által a 2002-es kampányban ígért 800 kilométernyi autópálya megépítése csupán politikai blöff volt – derült ki Braun Róbertnek, a Miniszterelnöki Hivatal távozó helyettes államtitkárának előadásából. Tegnap a kormányfő és a főpolgármester új utakat s hosszabb nyomvonalú négyes metrót ígért.

Munkatársainktól
2004. 05. 26. 19:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Braun Róbert, a Miniszterelnöki Hivatal távozó helyettes államtitkára a Média Hungary című konferencián a Politikai kommunikáció című előadásában beismerte, a 800 kilométernyi autópálya megépítése a kampány során csupán a politikusok közötti licitálásban alakult ki. Braun elmondása szerint a közlekedési tárca úgy tájékoztatta őt, hogy Magyarországon ha minden munkagép az autópálya-építésen dolgozik, évente akkor is csak 110 kilométernyi autópálya épülhet. A kommunikációért felelős távozó helyettes államtitkár elmondta azt is: Medgyessy Péter miniszterelnök amerikai tanácsadói szerint civilizált országokban reggeli talkshow-műsorokban az ország miniszterelnöke nem vesz részt.
*
A városi tömegközlekedés normatív finanszírozásáról, a 4-es metró teljes szakaszának megépítéséről és a települési úthálózat felújításáról egyezett meg tegnap Medgyessy Péter miniszterelnök és Demszky Gábor főpolgármester.
A kormányfő és a főpolgármester egyelőre nem beszélt arról, hogy a tervezett fejlesztéseket milyen forrásokból finanszírozzák. A főpolgármester kitérő választ adott arra a kérdésre, hogy csúszik-e az új metróvonal átadásának határideje. Medgyessy Péter elmondta: január 1-jétől az állam normatív módon vesz részt a tömegközlekedés finanszírozásában. A megegyezés szerint az állam olyan helyzetbe hozza az önkormányzatokat, hogy a közlekedési vállalatok díjbevételeiből származó minden egyes forinthoz hozzá tudnak tenni ők is egy forintot, továbbá azt az állam is kiegészíti egy újabb forinttal. Demszky és Medgyessy bejelentette, a Keleti pályaudvar helyett első szakaszban a Bosnyák térig építik az új földalatti vasutat. Ez nem változtat a 70-30 százalékos (kormány–főváros) finanszírozási arányon. Tervezik még, hogy a 2-es metró felújításával együtt a szerelvényeket is újakra cserélik.
A találkozón (amelyen részt vett Gy. Németh Erzsébet, az MSZP, Bőhm András, az SZDSZ fővárosi frakcióvezetője, valamint Vajda Pál és Atkári János polgármester-helyettesek, illetve Draskovics Tibor pénzügyminiszter) szó esett a városi úthálózat fejlesztéséről is. Demszky Gábor hangsúlyozta: ez nemcsak kátyúzást, hanem teljes útfelújítást jelent. A miniszterelnök szerint a kitűzött célok érdekében a kormánynak és a fővárosnak is erőfeszítéseket kell tennie a források felkutatására. Draskovics Tibor becslése szerint a városi tömegközlekedés finanszírozására az idei 8,5 milliárd helyett jövőre 15-20 jut. Az útfelújítás költségeinek nagysága pedig az önkormányzatoktól is függ, de a pénzügyminiszter szerint erre körülbelül tízmilliárdot biztosíthatnak.
– Örülünk minden bejelentésnek, ami arról szól, hogy újabb méterek, centiméterek adódnak hozzá a nem létező metróhoz, de most már jobban örülnénk az első kapavágásnak – mondta a Fidesz fővárosi frakciójának vezetője kedden Budapesten. Mint fogalmazott: minden választási kampányra jut egy ígéret. – A budaörsi és a rákospalotai meghosszabbításra vonatkozó bejelentést minden bizonnyal a 2006-os parlamenti és önkormányzati választásokra hagyják – jegyezte meg Kupper András. Hozzátette: a Fidesz már tavaly májusban indítványozta, hogy hosszabb legyen a metróvonal.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.