Braun Róbert, a Miniszterelnöki Hivatal távozó helyettes államtitkára a Média Hungary című konferencián a Politikai kommunikáció című előadásában beismerte, a 800 kilométernyi autópálya megépítése a kampány során csupán a politikusok közötti licitálásban alakult ki. Braun elmondása szerint a közlekedési tárca úgy tájékoztatta őt, hogy Magyarországon ha minden munkagép az autópálya-építésen dolgozik, évente akkor is csak 110 kilométernyi autópálya épülhet. A kommunikációért felelős távozó helyettes államtitkár elmondta azt is: Medgyessy Péter miniszterelnök amerikai tanácsadói szerint civilizált országokban reggeli talkshow-műsorokban az ország miniszterelnöke nem vesz részt.
*
A városi tömegközlekedés normatív finanszírozásáról, a 4-es metró teljes szakaszának megépítéséről és a települési úthálózat felújításáról egyezett meg tegnap Medgyessy Péter miniszterelnök és Demszky Gábor főpolgármester.
A kormányfő és a főpolgármester egyelőre nem beszélt arról, hogy a tervezett fejlesztéseket milyen forrásokból finanszírozzák. A főpolgármester kitérő választ adott arra a kérdésre, hogy csúszik-e az új metróvonal átadásának határideje. Medgyessy Péter elmondta: január 1-jétől az állam normatív módon vesz részt a tömegközlekedés finanszírozásában. A megegyezés szerint az állam olyan helyzetbe hozza az önkormányzatokat, hogy a közlekedési vállalatok díjbevételeiből származó minden egyes forinthoz hozzá tudnak tenni ők is egy forintot, továbbá azt az állam is kiegészíti egy újabb forinttal. Demszky és Medgyessy bejelentette, a Keleti pályaudvar helyett első szakaszban a Bosnyák térig építik az új földalatti vasutat. Ez nem változtat a 70-30 százalékos (kormány–főváros) finanszírozási arányon. Tervezik még, hogy a 2-es metró felújításával együtt a szerelvényeket is újakra cserélik.
A találkozón (amelyen részt vett Gy. Németh Erzsébet, az MSZP, Bőhm András, az SZDSZ fővárosi frakcióvezetője, valamint Vajda Pál és Atkári János polgármester-helyettesek, illetve Draskovics Tibor pénzügyminiszter) szó esett a városi úthálózat fejlesztéséről is. Demszky Gábor hangsúlyozta: ez nemcsak kátyúzást, hanem teljes útfelújítást jelent. A miniszterelnök szerint a kitűzött célok érdekében a kormánynak és a fővárosnak is erőfeszítéseket kell tennie a források felkutatására. Draskovics Tibor becslése szerint a városi tömegközlekedés finanszírozására az idei 8,5 milliárd helyett jövőre 15-20 jut. Az útfelújítás költségeinek nagysága pedig az önkormányzatoktól is függ, de a pénzügyminiszter szerint erre körülbelül tízmilliárdot biztosíthatnak.
– Örülünk minden bejelentésnek, ami arról szól, hogy újabb méterek, centiméterek adódnak hozzá a nem létező metróhoz, de most már jobban örülnénk az első kapavágásnak – mondta a Fidesz fővárosi frakciójának vezetője kedden Budapesten. Mint fogalmazott: minden választási kampányra jut egy ígéret. – A budaörsi és a rákospalotai meghosszabbításra vonatkozó bejelentést minden bizonnyal a 2006-os parlamenti és önkormányzati választásokra hagyják – jegyezte meg Kupper András. Hozzátette: a Fidesz már tavaly májusban indítványozta, hogy hosszabb legyen a metróvonal.

Elbénázott bankrablás – saját bombája végzett egy nővel Görögországban