Feleségével együtt látogatott a republikánus Bush elnök Michiganbe, tegnap Ohióba, pénteken pedig Iowába és Wisconsinba. Michiganben a pozitívnak szánt gazdasági és jóléti üzeneteivel nem volt könnyű dolga, hiszen 2000 óta ebben az államban 300 ezren váltak munkanélkülivé, a kereset nélküliek aránya pedig hét százalék. Ez a jelenség bennfentesek szerint figyelmeztető jel lehet azon külső megfigyelők számára, akik túlzottan is az iraki események alakulásának függvényében szemlélik a kampányt. A hivatalban lévő elnök felváltására törő demokrata John Kerry még a múlt héten buszozta körbe Nyugat-Virginiát, Pennsylvaniát, Ohiót és Michigant, hogy körvonalazza politikai elképzeléseit. Választási hadjáratának már ezen a héten egy 25 millió dolláros, egy hónapos televíziós reklámkampány beindításával ad új lendületet. Az életrajzát és céljait röviden felvázoló egyperces hirdetésekkel két olyan, kritikusnak tekintett államot – Louisianát és Coloradót – is megcéloz, ahol hagyományosan a republikánusok vannak fölényben. A jelenlegi hirdetésekre szánt összeg azonban még mindig jócskán elmarad a Bush-csapat hasonló költekezésétől, hiszen ők csak márciustól 60 millió dollárt adtak ki erre a célra. Ezzel együtt Kerry kampányának pénzügyi kilátásai stabilizálódtak azóta, hogy biztossá vált jelöltsége táborán belül: idén már 80 milliót gyűjtött korábbi 20 milliójához.
A republikánusok üzenete ráadásul távolról sem finomkodó: nemcsak az elnök imázsát fényezik, hanem azt harsogják, hogy Kerry emeli majd az adókat, és megválasztása rontaná Amerika biztonsági helyzetét. A demokratajelölt reklámjai ezzel szemben meg sem említik Busht, bár a tőle hivatalosan függetlenül futó – főleg internetes – liberális kampányok sokat tettek az elnök tekintélyének megtépázásáért.

Nézzen képeket az érettségiző diákokról!