Nem vált be a közlekedési tárca múlt évi prognózisa: az M7-esen az autópályadíj bevezetése ahelyett, hogy csökkentette volna, harminc százalékkal növelte a „nyári főváros” gépjárműforgalmát. – Siófokot ugyanolyan közlekedési káosz fenyegeti idén is, mint tavaly – állítja a város polgármestere. A 70-es út mellett élő siófokiak idén is tartanak az iszonyatos zajjal és légszennyezéssel járó autós „Csillag-túráktól”.
Balázs Árpád polgármester továbbra sem érti, hogy miközben Siófok már fuldokol a város átmenő forgalma okozta kipufogógáztól, miért nem kapják meg azt a közlekedési minisztériumi engedményt, amelyet Tata, Érd és Hatvan élvez. Az említett települések mellett ugyanis matricamentes elkerülő úttá minősítettek egy-egy sztrádaszakaszt. – A közlekedési tárca tavaly azzal igyekezett „nyugtatni bennünket”, hogy a matricássá tett M7-es következményeként városunkban 18 százalékkal csökken az átmenő forgalom, ezzel szemben harminc százalékkal nőtt. Egy nagy lakótelep, a kórház és rendelőintézet, továbbá több gyermekintézmény szenved a 70-es úton átrobogó járművek zajától és légszennyezésétől – mondta lapunknak a polgármester.
Siófok gépjárműforgalmának enyhítésére a közlekedési tárca elkerülő utat és két Sió-hidat ígér, ám ez a polgármester szerint olyan távoli terv, hogy félő, amire megvalósul, a városhoz hű nyaralóvendégek jó része elpártol Siófoktól.
Megerősíti a kormány a kis és közepes cégeket - ez a jövő évi költségvetés egyik célja