Milliárdokkal drágulhat és hosszú hónapokat késhet a 4-es metró építése. Úgy tudjuk, a beruházás munkálatait legkorábban télen, de elképzelhető, hogy csak jövőre kezdhetik el, hiszen a Fővárosi Bíróság októberre halasztotta a döntést a környezetvédelmi engedélyt megtámadó civil szervezetek fellebbezéséről. Ezért a tendereket is ősszel írhatja ki a főváros, amelyeknek nagy része kétfordulós, nyílt közbeszerzési eljárás, tehát időigényes. A metróépítés 2002-es áron számolt 270 milliárdos költségvetése ma már 300 milliárd forintra emelkedett.
Gulyás László, a DBR Metró Projektigazgatóság vezetője azt mondta: havi egymilliárd forinttal növeli a 4-es metró költségeit az, hogy még mindig nem kezdődhettek meg a munkálatok a szakhatósági engedélyek hatályosságának hiánya miatt. Információk szerint az állomások építéséhez szükséges engedélyeztetési eljárást még meg sem kezdte a DBR Metró. Az engedélyek hiánya miatt nem biztos, hogy tartható lesz a 4-es metró 2008-as átadási dátuma.
Ismeretes, a kormány és a főváros vezetése arról állapodott meg a választások előtt, hogy az állam normatív támogatást biztosít a nagyváros tömegközlekedésének, a 4-es metró első szakaszát nem a Baross, hanem a Bosnyák térig építik, s a Városháza által biztosított, útfelújításra szánt minden egyes forint mellé még egyet hozzátesz. Úgy tudjuk, a normatív támogatás csak néhány milliárddal lehet több a jelenleginél, a BKV 50 milliárdos adósságát pedig nem vállalja át az év végén az állam, vagyis nem konszolidálják a közlekedési társaságot.
Ausztriai buszbaleset: magához tért a kómából a két túlélő