Drágul és késik a metróépítés

2004. 05. 30. 10:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Milliárdokkal drágulhat és hosszú hónapokat késhet a 4-es metró építése. Úgy tudjuk, a beruházás munkálatait legkorábban télen, de elképzelhető, hogy csak jövőre kezdhetik el, hiszen a Fővárosi Bíróság októberre halasztotta a döntést a környezetvédelmi engedélyt megtámadó civil szervezetek fellebbezéséről. Ezért a tendereket is ősszel írhatja ki a főváros, amelyeknek nagy része kétfordulós, nyílt közbeszerzési eljárás, tehát időigényes. A metróépítés 2002-es áron számolt 270 milliárdos költségvetése ma már 300 milliárd forintra emelkedett.
Gulyás László, a DBR Metró Projektigazgatóság vezetője azt mondta: havi egymilliárd forinttal növeli a 4-es metró költségeit az, hogy még mindig nem kezdődhettek meg a munkálatok a szakhatósági engedélyek hatályosságának hiánya miatt. Információk szerint az állomások építéséhez szükséges engedélyeztetési eljárást még meg sem kezdte a DBR Metró. Az engedélyek hiánya miatt nem biztos, hogy tartható lesz a 4-es metró 2008-as átadási dátuma.
Ismeretes, a kormány és a főváros vezetése arról állapodott meg a választások előtt, hogy az állam normatív támogatást biztosít a nagyváros tömegközlekedésének, a 4-es metró első szakaszát nem a Baross, hanem a Bosnyák térig építik, s a Városháza által biztosított, útfelújításra szánt minden egyes forint mellé még egyet hozzátesz. Úgy tudjuk, a normatív támogatás csak néhány milliárddal lehet több a jelenleginél, a BKV 50 milliárdos adósságát pedig nem vállalja át az év végén az állam, vagyis nem konszolidálják a közlekedési társaságot.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.