A Shell Hungary Rt. a tavalyi 139 milliárd forintos nettó árbevételéhez képest az idén 20 százalékos bővülést vár, míg a múlt évi 3,3 milliárd forintos adózott nyeresége várhatóan kevesebb mint 10 százalékkal nő. A távirati iroda közlése szerint Varga István, a Shell Hungary Rt. elnök-vezérigazgatója tegnap Budapesten sajtótájékoztatón elmondta, hogy a profit 10 százalék alatti emelkedése a Total üzemanyagtöltő állomások integrációjával kapcsolatos egyszeri költségeknek tudható be.
A Shell a múlt évben vette át a Total 43 magyarországi benzinkútját, és öt új töltőállomást is nyitott, amelynek beruházási költsége 2,2 milliárd forintot tett ki. A Total-kutak integrációjának eredményeként és az öt új építésű benzinkúttal együtt jelenleg Magyarországon már 179 Shell-kút üzemel, amelyek piaci részesedése együttesen meghaladja a 25 százalékot.
A társaságnál kutanként évente átlagosan négymillió liter üzemanyagot adnak el; ugyanekkora a kenőanyagok összforgalma is. Utóbbi termék legnagyobb vásárlói az iparvállalatok. A kenőanyag-forgalmazásban a Shell szoros kapcsolatot ápol a felhasználókkal, a szentgotthárdi Opel gyárba például nemcsak szállítanak, de a Shell adja a technológiát, s a munkatársaik végzik a karbantartást is, a Suzukival pedig közös termékfejlesztésbe kezdtek. – A kereslet az ásványiolaj-alapú termékekről a szintetikus motorolajok irányába terelődik, s ez jelzi a belföldi közlekedés fejlődését is – mondta Runtág Tivadar kereskedelmi igazgató. A Shell Select élelmiszerüzletek 25 milliárd forinttal, az autómosók pedig félmilliárddal járultak hozzá a múlt évben a társaság bevételeihez.
A Shell tavaly 10 milliárd forintot költött beruházásokra, az idén pedig több mint egymilliárd forintot tervez három új töltőállomás építésére.

Elbénázott bankrablás – saját bombája végzett egy nővel Görögországban