Komoly problémák az M0-snál

2004. 05. 24. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tegnap Vecsés határában elhelyezték az M0-s autópálya új, tizenhárom kilométer hosszú szakaszának alapkövét. Az M0-s „keleti szektorának” első szakasza az M5-ös autópályát és a 4. számú főutat köti majd össze, a létesítményt 2005 novemberében nyitják meg a forgalom előtt. A beruházó Nemzeti Autópálya Rt. közbeszerzési pályázat útján a Strabag Rt.-t bízta meg a kivitelezéssel, a cég 33,8 milliárd forintért építi az utat. Az alapkőletételen jelen levő Medgyessy Péter kormányfő elmondta, hogy 2007-ben összeér az M0-s autópálya, amely meghatározó eleme az országos közúthálózatnak. A kormányfő arról szólt, hogy a jövőépítés egyik fontos eleme az autópálya-hálózat fejlesztése, ezért – mint fogalmazott – álmodozás helyett építésre, beszéd helyett pedig cselekvésre van szükség.
A keleti szektorhoz tartozó M0-s szakaszok kivitelezése a 4. számú főút és az M3-as autópálya között várhatóan 2005 nyarán kezdődik, ugyanerre az időpontra tervezi a Nemzeti Autópálya Rt. a gödöllői átkötőút beruházását. Az M0-s északi Duna-híd és a hozzá tartozó útszakasz – a 2-es és a 10-es főutak közötti – megépítésével ugyanakkor komoly problémák adódnak, a fejlesztésekhez az építési engedélyek hiányában hozzá sem lehet kezdeni. A gazdasági és közlekedési tárca az érintett önkormányzatokkal hónapok óta tárgyal, sikertelenül, viszont a környezetvédelmi engedély az idén őszig érvényes. Az M0-s nyugati szakaszainak építése 2007 után kezdődik el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.