Tegnap Vecsés határában elhelyezték az M0-s autópálya új, tizenhárom kilométer hosszú szakaszának alapkövét. Az M0-s „keleti szektorának” első szakasza az M5-ös autópályát és a 4. számú főutat köti majd össze, a létesítményt 2005 novemberében nyitják meg a forgalom előtt. A beruházó Nemzeti Autópálya Rt. közbeszerzési pályázat útján a Strabag Rt.-t bízta meg a kivitelezéssel, a cég 33,8 milliárd forintért építi az utat. Az alapkőletételen jelen levő Medgyessy Péter kormányfő elmondta, hogy 2007-ben összeér az M0-s autópálya, amely meghatározó eleme az országos közúthálózatnak. A kormányfő arról szólt, hogy a jövőépítés egyik fontos eleme az autópálya-hálózat fejlesztése, ezért – mint fogalmazott – álmodozás helyett építésre, beszéd helyett pedig cselekvésre van szükség.
A keleti szektorhoz tartozó M0-s szakaszok kivitelezése a 4. számú főút és az M3-as autópálya között várhatóan 2005 nyarán kezdődik, ugyanerre az időpontra tervezi a Nemzeti Autópálya Rt. a gödöllői átkötőút beruházását. Az M0-s északi Duna-híd és a hozzá tartozó útszakasz – a 2-es és a 10-es főutak közötti – megépítésével ugyanakkor komoly problémák adódnak, a fejlesztésekhez az építési engedélyek hiányában hozzá sem lehet kezdeni. A gazdasági és közlekedési tárca az érintett önkormányzatokkal hónapok óta tárgyal, sikertelenül, viszont a környezetvédelmi engedély az idén őszig érvényes. Az M0-s nyugati szakaszainak építése 2007 után kezdődik el.
Nagy-Britannia csatlakozik az Oroszország elleni szankciókhoz
