Lejárató akció Kósa ellen

Bár Oláh Lajos, az MSZP Hajdú-Bihar megyei elnöke többször próbálta cáfolni, a történések mégis azt igazolják, hogy a párt előre megtervezett lejárató kampányt szervezett Kósa Lajos (Fidesz) debreceni polgármester ellen.

Munkatársainktól
2004. 05. 06. 13:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Lapunk több mint két hete, a birtokunkba került MSZP-s kampánystratégia – amely a március 15-től június 6-ig terjedő időszak terveit részletezi – alapján megírta, a szocialisták ténykedését végigkíséri a helyi ingatlanpanamák hangoztatása s ezek összekapcsolása Kósa Lajos polgármesterrel. Április végére, május elejére azt tervezték, hogy ezekkel kapcsolatos írások jelennek meg országos napilapokban. Ez meg is történt, hiszen tegnap a Népszava címoldalon kezdődő írásban foglalkozik azzal, hogy Kósa kinek adta el ingatlanát, s hogy a vevő alapítója egy olyan társaságnak, amely ajánlatot tett városi rehabilitációra, amit a polgármester támogatandónak tart.
– Az MSZP lejárató kampánystratégiája, illetve a hoppon maradt Globál City Kft. ténykedése áll a mögött a támadás mögött, amelyet a Népszava tett közzé a debreceni piactömb fejlesztésével kapcsolatosan – nyilatkozta lapunknak Kósa Lajos. A rossz állapotú piacot az uniós csatlakozás miatt néhány hónapon belül ki kell váltani, s erre készülve a város évekkel ezelőtt megállapodott az izraeli Globál City Kft.-vel új piac építéséről. A befektető azonban két évig nem tudott megegyezni a tömb területén lévő Debrecen Áruház, illetve a Pulykakakas étterem tulajdonosaival, s nem kezdett hozzá a beruházáshoz.
Kósa elmondta: néhány héttel ezelőtt a Dexion Kft. kereste meg az önkormányzatot azzal, hogy megvásárolta a Debrecen Áruházat, a vendéglátóhely tulajdonosával pedig megállapodtak: az új piactömbben kérnek egy ingatlanrészt, a jelenlegi házról pedig lemondanak.
*
A Dexion, amelynek ajánlata ma kerül a közgyűlés elé, azt vállalja, hogy 900 millió forintért az európai normáknak megfelelő piaccsarnokot épít saját beruházásban, amelyet aztán az önkormányzatnak visszaad. A piactömb tetejére épülő, saját hasznosítású ingatlanokért pedig 280 millió forintot fizetnek Debrecennek. Átvállalja a tömbhöz vezető Csapó utca és a Kodály Zoltán Szakközépiskola felújítását, s a Simonfy Emil Zeneiskola újjáépítését egy új tornateremmel együtt. Az ajánlatban szerepel garázsépítés is, amiből 150 férőhelyet szintén át kívánnak engedni ez önkormányzatnak. Ezzel szemben a Globál City Kft. nem vállalta volna az 500 milliós útfelújítást, csak 100 gépkocsiférőhely átadására tett ajánlatot, és 600 milliós piaccsarnokban gondolkodott. Esélyüket azonban nem a kevésbé előnyös ajánlat rontja, hanem az a tény, hogy a teljes piactömb rehabilitációjához szükséges ingatlanokat, áruházat és éttermet két év alatt sem sikerült megszerezniük.
A Népszava tegnapi cikkének azon állítására reagálva, hogy a Dexion mögött ugyanazok a cégek állnak, amelyek néhány hónappal ezelőtt a polgármester nagyerdei házát megvásárolták, Kósa Lajos elmondta: Mester Nívó Kft. bizományosként vásárolta meg tőle az ingatlant, s akkor nem volt tudomása arról, hogy az új tulajdonos a Gere&Társa, s nem tudta azt sem, hogy a Gere&Társa jelzálogot jegyeztetett be rá. Ám mint volt tulajdonosnak, ehhez már nem is kellett az ő hozzájárulása – tette hozzá.

A szocialisták kampányának lépéseit hétről hétre meghatározó, korábban lapunk birtokába került tervet olvasva megállapítható: a lejáratással foglalkozó részek rendre teljesülnek. Noha a helyi MSZP elnöke, Oláh Lajos azt állította, hogy nem támadják Kósa Lajost a lapunk birtokába került kampányterv alapján, tény: a szocialisták már több mint egy hónapja próbálnak egy olyan ügyet kreálni egy Pásti utcai ingatlanügyletből, amivel kapcsolatba hozható a polgármester.



A titkos kampányterv néhány, május–júniusra tervezett pontja
– Kósa Lajos személyes ügyei (vagyongyarapodás, diploma, személyzeti politikája, EU-val kapcsolatos mulasztásai és radikális polgári körös kijelentései)
– Összehasonlító szórólap a jobb- és baloldali kormányok külpolitikai eredményeiről
– Gyermeknapi ajándékcsomagok roma családok gyermekeinek
– EU-érettségi bizonyítvány a kormánynak és az ellenzéknek
– Kettős szórólapkampány (az előző hét végi rendezvények üzenetei, illetve érettségi bizonyítvány Kósa Lajosnak)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.