Lapunk több mint két hete, a birtokunkba került MSZP-s kampánystratégia – amely a március 15-től június 6-ig terjedő időszak terveit részletezi – alapján megírta, a szocialisták ténykedését végigkíséri a helyi ingatlanpanamák hangoztatása s ezek összekapcsolása Kósa Lajos polgármesterrel. Április végére, május elejére azt tervezték, hogy ezekkel kapcsolatos írások jelennek meg országos napilapokban. Ez meg is történt, hiszen tegnap a Népszava címoldalon kezdődő írásban foglalkozik azzal, hogy Kósa kinek adta el ingatlanát, s hogy a vevő alapítója egy olyan társaságnak, amely ajánlatot tett városi rehabilitációra, amit a polgármester támogatandónak tart.
– Az MSZP lejárató kampánystratégiája, illetve a hoppon maradt Globál City Kft. ténykedése áll a mögött a támadás mögött, amelyet a Népszava tett közzé a debreceni piactömb fejlesztésével kapcsolatosan – nyilatkozta lapunknak Kósa Lajos. A rossz állapotú piacot az uniós csatlakozás miatt néhány hónapon belül ki kell váltani, s erre készülve a város évekkel ezelőtt megállapodott az izraeli Globál City Kft.-vel új piac építéséről. A befektető azonban két évig nem tudott megegyezni a tömb területén lévő Debrecen Áruház, illetve a Pulykakakas étterem tulajdonosaival, s nem kezdett hozzá a beruházáshoz.
Kósa elmondta: néhány héttel ezelőtt a Dexion Kft. kereste meg az önkormányzatot azzal, hogy megvásárolta a Debrecen Áruházat, a vendéglátóhely tulajdonosával pedig megállapodtak: az új piactömbben kérnek egy ingatlanrészt, a jelenlegi házról pedig lemondanak.
*
A Dexion, amelynek ajánlata ma kerül a közgyűlés elé, azt vállalja, hogy 900 millió forintért az európai normáknak megfelelő piaccsarnokot épít saját beruházásban, amelyet aztán az önkormányzatnak visszaad. A piactömb tetejére épülő, saját hasznosítású ingatlanokért pedig 280 millió forintot fizetnek Debrecennek. Átvállalja a tömbhöz vezető Csapó utca és a Kodály Zoltán Szakközépiskola felújítását, s a Simonfy Emil Zeneiskola újjáépítését egy új tornateremmel együtt. Az ajánlatban szerepel garázsépítés is, amiből 150 férőhelyet szintén át kívánnak engedni ez önkormányzatnak. Ezzel szemben a Globál City Kft. nem vállalta volna az 500 milliós útfelújítást, csak 100 gépkocsiférőhely átadására tett ajánlatot, és 600 milliós piaccsarnokban gondolkodott. Esélyüket azonban nem a kevésbé előnyös ajánlat rontja, hanem az a tény, hogy a teljes piactömb rehabilitációjához szükséges ingatlanokat, áruházat és éttermet két év alatt sem sikerült megszerezniük.
A Népszava tegnapi cikkének azon állítására reagálva, hogy a Dexion mögött ugyanazok a cégek állnak, amelyek néhány hónappal ezelőtt a polgármester nagyerdei házát megvásárolták, Kósa Lajos elmondta: Mester Nívó Kft. bizományosként vásárolta meg tőle az ingatlant, s akkor nem volt tudomása arról, hogy az új tulajdonos a Gere&Társa, s nem tudta azt sem, hogy a Gere&Társa jelzálogot jegyeztetett be rá. Ám mint volt tulajdonosnak, ehhez már nem is kellett az ő hozzájárulása – tette hozzá.
A szocialisták kampányának lépéseit hétről hétre meghatározó, korábban lapunk birtokába került tervet olvasva megállapítható: a lejáratással foglalkozó részek rendre teljesülnek. Noha a helyi MSZP elnöke, Oláh Lajos azt állította, hogy nem támadják Kósa Lajost a lapunk birtokába került kampányterv alapján, tény: a szocialisták már több mint egy hónapja próbálnak egy olyan ügyet kreálni egy Pásti utcai ingatlanügyletből, amivel kapcsolatba hozható a polgármester.
A titkos kampányterv néhány, május–júniusra tervezett pontja
– Kósa Lajos személyes ügyei (vagyongyarapodás, diploma, személyzeti politikája, EU-val kapcsolatos mulasztásai és radikális polgári körös kijelentései)
– Összehasonlító szórólap a jobb- és baloldali kormányok külpolitikai eredményeiről
– Gyermeknapi ajándékcsomagok roma családok gyermekeinek
– EU-érettségi bizonyítvány a kormánynak és az ellenzéknek
– Kettős szórólapkampány (az előző hét végi rendezvények üzenetei, illetve érettségi bizonyítvány Kósa Lajosnak)