Hazánk 1100 éves múlttal, történelemmel, sokszínű, egyedi kultúrával rendelkező ország. Éppen ez, a sokszínűségben való egyediség adja Magyarország megfoghatatlan misztikumát. A misztikum mint hungarikum – egyelőre kihasználatlan lehetőség – olvasható a közel kétéves előkészítő munka után elkészült nemzeti turizmusfejlesztési stratégiában. A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) által készített anyag szerint ez a szlogen csábíthatja hazánkba leginkább a külföldieket.
„El kell jutnunk oda, hogy hazánkról kialakuljon egyfajta misztikus kép is” – határozza meg a stratégia az egyik legfontosabb fejlesztési irányt, konkrét elképzeléseket azonban csak a turizmust sújtó adók átalakításánál fogalmaz meg.
Ám nem olvashatunk arról, miből szeretné megteremteni a GKM a nagyszabású infrastrukturális fejlesztéseket és a szervezeti reformokat. Ez annál is nagyobb probléma, mert a turizmusra költött pénz az elmúlt években folyamatosan csökkent. Míg 2001-ben a turisztikai célelőirányzat összege 25 + 5 milliárd forint, 2002-ben 28,7 milliárd, tavaly már csak 19 milliárd forint volt. Az idén a GKM felügyelete alatt működő Magyar Turizmus Rt. költségvetési előirányzata 7,6 milliárd, amelyből várhatóan zárolnak 700-900 millió forintot, a turisztikai célelőirányzat pedig 10,6 milliárd forint volt.
Előre megvan az ítélet a Trump-kormányzat elleni perben?
