Június 19-én kezdődik a 2-es metró felújítása. A részben EIB-hitelből megvalósuló teljes beruházás 43 milliárd forintba kerül, s már eldőlt, hogy a vágányok rekonstrukcióját egy orosz társaság végzi. A teljes projekt irányítására, a főmérnöki feladatok ellátására nemzetközi pályázaton választottak ki egy magyar–portugál céget.
Továbbra sem dőlt el azonban a BKV és a fővárosi önkormányzat forráshiánya miatt, hogy egyáltalán lecserélik-e újakra a metrószerelvényeket. A munkálatok során átépül a Blaha Lujza téri és a Kossuth téri állomás, a felújítás ideje alatt a Stadionok állomás és a Deák tér között az ötven új Volvo busszal szállítják majd az utasokat, amelyek buszsávot kapnak – jelentette be tegnap Aba Botond, a BKV vezérigazgatója. A vállalat egyébként további ötven Volvo buszt szerez be. Aba Botond ezzel kapcsolatban kifejtette: azért nem a magyar Ikarust bízták meg, mert a svéd cég ajánlata bizonyult a legolcsóbbnak, ráadásul az Ikarus egy francia gyártmánnyal pályázott. A nagykörútra tervezett Siemens-Combino villamosokkal kapcsolatban továbbra is bizonytalan minden. Még mindig nem tudható, hogy szerződést bont-e a BKV a német céggel, s új pályázatot ír-e ki, vagy megállapodnak azzal egy másik típusú, de a korábbi pályázati feltételeknek megfelelő új villamosok szállításában.
Állnak elébe. A BKV vasúti járműjavító Kft.-jével kapcsolatban állunk minden vizsgálat elébe – mondta Aba Botond. Ismert, a lapunk által nyilvánosságra hozott ügy miatt az ellenzék vizsgálatot követel, miután fény derült arra, hogy a cégnél egy százmillió forint értékű tételt alig több mint kétmillióért adtak el, adót csaltak, a selejtezett eszközöket pedig a munkák során visszaépítették a termelésbe.