Herner János, az Időkerék szülőatyja nyilatkozott minap az Info Rádióban: igen örülne annak, ha végre abbahagyná a sajtó az ő találmányának a mószerolását, nincs ennek semmi baja, mindössze az alatta húzódó szervizakna ázott be, de azóta már kiszivattyúzták onnét a fölösleges esővizet. Csak a megátalkodott rémhírterjesztők kürtölik szerteszéjjel, hogy megállt az idő kereke. Aki ilyet mond, jobban tenné, ha megszámolná, megvan-e az összes kereke. Mármint a saját…
Bárhogyan nyilatkozik is Herner feltaláló, tény, a cammogó monstrum (az EU-csatlakozás szimbóluma) egyre gyakoribb témája a sajtónak, ezen keresztül a közvéleménynek. A leggyakrabban felvetődő kérdés, megérte-e az országnak csaknem háromszázmillió forintot kiadni érte, nem számolva az évi több tíz milliós karbantartási költségeket. Van, akit az gondolkodtat el, ugyan mi célt szolgál ez a nagy izé – a furnérlemezre ragasztott négynyelvű feliratot ugyanis jó ideje lemosta az eső.
Csak emlékeztetőül: a takarékosságáról elhíresült Medgyessy-kormány (a söjtöri kabinet) május tizenegyedikén adta át a Felvonulási téren útjára bocsátott legendás járművet, amit egyébként közelről csak az tud megszemlélni, aki gumicsizmát is visz magával, a környék tudniillik merő sártenger, szimbolizálva a tervezők, szervezők EU-érettségét.
Herner feltaláló egyébként riporteri kérdésre azt magyarázta mindannyiunknak, hogy az Időkereket nem monszunra tervezték. Ezzel valószínűleg azt akarta értésünkre adni, nem kizárt, hogy a jövőben is riasztani kell majd a szivattyúsokat. (Esetleg le is telepedhetne ide egy brigád véglegesen.)
Mindezért persze kárpótol a látvány, amit szerintem át kéne telepíteni a szomszédos Vidám Parkba…

Döbbenet, több mint 130 kilométer/órával ment szembe a forgalommal egy autó – videó