Egyre több cég eszmél rá, hogy a kínai gazdaság és piac növekedési lehetőségeit érdemes kihasználni. A legnagyobb autógyártó cégek már közel húsz éve ott vannak a kínai járműpiacon, de igazi fellendülés csupán 2001 óta tapasztalható. Két éve, a pekingi politikai és gazdasági nyitást követve, a járműgyártók mellett más vezető ipari cégek is megjelentek a délkelet-ázsiai országban.
A német Volkswagen új kínai beruházási tervekkel válaszolt az amerikai General Motors versenyfenyegetésére. A Volkswagen 540 millió eurót ruház be két új motoralkatrészgyár építésébe kínai partnereinél, a First Automotive Worksnél Dalianban s a Shanghai Automotive Industry Corp.-nál Sanghajban – közölték a Volkswagennél csütörtökön. A Volkswagen már korábban tervezett egy új autógyárat Sanghajba, 240 millió eurós költséggel. Az új tervek ezenkívül értendők. A világ legnagyobb autógyára, az amerikai General Motors a következő három évben 3 milliárd dollárt ruház be Kínában, hogy megkétszerezze ottani gyártókapacitását, nagyobb versenyre kelve a Kínában egyelőre első számú külföldi autóipari befektetővel, a Volkswagennel. A General Motors a következő három évben húsz modellt akar bevezetni Kínában, amely már az idén második számú piacává fejlődhet – közölték az amerikai vállalatnál hétfőn. Kínában az első negyedévben 45 százalékkal nőtt az autóértékesítés.

„A családok jelentik az erős alapot, amelyen a nemzetek állnak” – Hankó Balázs demográfiáról, családról, egyetemekről és Ferenc pápáról