Újabb és újabb autópálya-szakaszokat nyitnak meg Horvátországban a forgalom előtt. Az állam kiemelt feladatként kezeli a gyorsforgalmi infrastruktúra fejlesztését. Idén nyártól folyamatosan sztrádán haladhatnak az autósok a ma-
gyar–horvát határtól egészen Fiuméig (Rijeka), az utolsó építés alatt lévő szakaszt június 30-án adták át a forgalomnak. Mint azt a Magyar Autóklub illetékesétől megtudtuk, gyorsított ütemben épülnek az autópályák Zágrábtól Zadar és Split felé. Legutóbb három szakaszt adtak át a forgalomnak: megnyílt a sztráda a 26 kilométer hosszú Gospic–Gornja Ploca vonalon, 37 kilométeres szakaszt építettek Zadar és Pirovac között, s 45 kilométer autópálya köti össze Vrpoljét és Rugopoljét. Az útépítők jelenleg a Malacapela alagút bejárata és Gospic között dolgoznak, a tervek szerint júliusban adják át a 69 kilométer hosszú autópályát. Zágráb és Split között 2005 nyarán nyitják meg a forgalom előtt az 5,8 kilométer hosszú Malacapela alagutat, valamint a Sibenic felé vezető, Piroval és Vrpolje közötti, 44 kilométer hosszú autópályát.
Horvátországban a sztrádák teljes egészében állami beruházásként épülnek, költségvetési pénzből, illetve bankhitelből, a koncessziós autópálya-építést nem támogatják. 2003-ban 150 kilométer hosszú autópályát adtak át, a tervek szerint 2008-ban 1500 kilométer hosszú hálózat lesz az országban.
Budapestről Fiuméig előreláthatóan legkorábban 2008-ban lehet majd autópályán eljutni, az M7-es hiányzó szakasza abban az évben készül el. Autópályán egyelőre Budapest és Zamárdi között lehet haladni, jelenleg a dél-balatoni szakaszok épülnek.
Két titkos összetevő, amitől csodás lesz a vasárnapi húsleves
