Az alsó középkategória sikeres és stabil, de távolról sem meghatározó szereplője a Citroën Xsara. Ezen a másodvonalbeli helyzeten hivatott változtatni az avantgárd C4. Külső megjelenésében félúton áll a bestseller Mégane extravaganciája és az ős-példakép Golf klasszicizáló esztétikuma között: a kupé sportosra faragott fara, az ötajtós modell C3-asra emlékeztető oldalablakosztása, valamint a tengerparti homokba faággal karcolt vonalakat idéző hűtőnyílások pontosan annyi karaktert adnak az autónak, ami ahhoz kell, hogy még jó ideig kitűnjön a tömegből, de ne ossza meg feltétlenül a közönséget.
Hasonlóan kettős természetű a beltér is. A középkonzol és a műszerfal a lehető leghagyományosabb, a kormánykereket ellenben mintha a hatvanas évek tanulmányautóiból emelték volna át. A volánnak ugyanis csupán a karimája forog, a rögzített helyzetben álló agy két szélén pedig az audiorendszer, a navigáció, a sebességszabályozó, a mobiltelefon, valamint a klímaberendezés távvezérlő gombjai találhatók. További trükköt is rejt a kormány: a benne megbúvó légzsák alakját az emberi arc és felsőtest ívéhez szabták.
Rendkívül praktikusnak ígérkezik a középre helyezett digitális kijelző fényviszonyoktól függő, automatikus kontrasztszabályozása. A beépített légtér-illatosító csupán jópofa geg, ugyanakkor kifejezetten zseniális ötlet a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer. Ez a felezővonal átlépésekor a kitérés szerinti oldalon rezegteti a vezetőülést, felébresztve az esetleg elszundikáló sofőrt – reméljük, hamarosan a statisztikák is igazolják ennek a preventív biztonsági berendezésnek a hasznosságát. A kezdetben a fent említett két karosszériastílusban kínált C4 piaci bevezetéséről még nincsenek hírek, annyit azonban már lehet tudni, hogy elődjénél jóval gazdagabb lesz a motorkínálat. Az öt benzinmotor 90 (1,4 literes) és 180 lóerő (2,0i 16V) közötti teljesítményt nyújt, az új generációs HDi-trió 92–138 lóerőt mozgósít. Az erőforrások legtöbbje teljesíti az Euro IV-es emissziós előírásokat, a dízelpaletta egyes tagjait pedig részecskeszűrővel szereli a gyár.

Horror kempingezés közben: maszkos, késekkel felfegyverzett társaság várta a túrázókat sátraiknál