Jó irányban halad a Citroën

Az utóbbi években a Citroën visszatalált a márka hőskorában kitaposott útra, és meghökkentő formai és technikai megoldásokkal teszi kívánatossá újdonsült modelljeit. Igaz ez az éppen csak megszellőztetett C4-esre is, amely másolás helyett valóban friss ötletekkel kápráztat.

Jávor József
2004. 07. 30. 17:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az alsó középkategória sikeres és stabil, de távolról sem meghatározó szereplője a Citroën Xsara. Ezen a másodvonalbeli helyzeten hivatott változtatni az avantgárd C4. Külső megjelenésében félúton áll a bestseller Mégane extravaganciája és az ős-példakép Golf klasszicizáló esztétikuma között: a kupé sportosra faragott fara, az ötajtós modell C3-asra emlékeztető oldalablakosztása, valamint a tengerparti homokba faággal karcolt vonalakat idéző hűtőnyílások pontosan annyi karaktert adnak az autónak, ami ahhoz kell, hogy még jó ideig kitűnjön a tömegből, de ne ossza meg feltétlenül a közönséget.
Hasonlóan kettős természetű a beltér is. A középkonzol és a műszerfal a lehető leghagyományosabb, a kormánykereket ellenben mintha a hatvanas évek tanulmányautóiból emelték volna át. A volánnak ugyanis csupán a karimája forog, a rögzített helyzetben álló agy két szélén pedig az audiorendszer, a navigáció, a sebességszabályozó, a mobiltelefon, valamint a klímaberendezés távvezérlő gombjai találhatók. További trükköt is rejt a kormány: a benne megbúvó légzsák alakját az emberi arc és felsőtest ívéhez szabták.
Rendkívül praktikusnak ígérkezik a középre helyezett digitális kijelző fényviszonyoktól függő, automatikus kontrasztszabályozása. A beépített légtér-illatosító csupán jópofa geg, ugyanakkor kifejezetten zseniális ötlet a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer. Ez a felezővonal átlépésekor a kitérés szerinti oldalon rezegteti a vezetőülést, felébresztve az esetleg elszundikáló sofőrt – reméljük, hamarosan a statisztikák is igazolják ennek a preventív biztonsági berendezésnek a hasznosságát. A kezdetben a fent említett két karosszériastílusban kínált C4 piaci bevezetéséről még nincsenek hírek, annyit azonban már lehet tudni, hogy elődjénél jóval gazdagabb lesz a motorkínálat. Az öt benzinmotor 90 (1,4 literes) és 180 lóerő (2,0i 16V) közötti teljesítményt nyújt, az új generációs HDi-trió 92–138 lóerőt mozgósít. Az erőforrások legtöbbje teljesíti az Euro IV-es emissziós előírásokat, a dízelpaletta egyes tagjait pedig részecskeszűrővel szereli a gyár.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.