Metró: Demszkyék csak kommunikálnak

Nem dönt ebben a hónapban a 4-es metró beruházási engedélyokiratáról a Fővárosi Közgyűlés, így további másfél hónapot csúszik a beruházás tendereinek kiírása. Információink szerint a metróépítés kommunikációs feladataira is új pályázatot írnak ki, eddig ezt a munkát a Demszky Gábor korábbi sajtófőnökének az érdekeltségébe tartozó Sawyer Miller Group Kft. végezte.

2004. 07. 14. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Semmit sem lehet kezdeni a metróberuházás engedélyokiratának elfogadása nélkül a már meglévő jogerős szakhatósági engedélyekkel, mert a kétfordulós, nyílt, nemzetközi tendereket csak ezután lehet meghirdetni. Vajda Pál (MSZP) főpolgármester-helyettes kérdésünkre elmondta: várhatóan a rendes, augusztus végi közgyűlés határoz az engedélyokirat megadásáról. Arra a felvetésünkre, hogy erre Demszky Gábor főpolgármester rendszeres külföldön tartózkodása miatt került-e sor, azt felelte: praktikus okai vannak, hiszen a hatósági döntéseket át kell vezetni az előterjesztésbe, s több képviselő is szabadságát tölti júliusban.
Ismert, korábban az MSZP-s városvezetés azt sürgette, hogy mihamarabb hívják össze a közgyűlést, hiszen ha a testület még júliusban összeülne, akkor a nyár végén és az ősz elején kiírhatják a tendereket, s egy-két hónapot megspóroltak volna. Ez különösen abból a szempontból jelentős, hogy kevesen bíznak már abban, hogy a metróépítés befejeződik a 2008-as határidőre. Információink szerint ősszel új pályázatot írhatnak ki a beruházás kommunikációs feladataira, amelyet többszöri szerződéshosszabbítás következtében a főpolgármester korábbi kampányfőnökének érdekeltségébe tartozó cég, a Sawyer Miller Group látott el.
A beruházási engedélyokirat elfogadása után először az alagútépítésre, majd pedig az állomásszerkezetekre írják ki a tendereket. Előbbibe tartozik majd a fúrópajzs-indítókamra építésére és a Gellért tértől a pesti oldalig húzódó szakasznál a speciális, zárt fúrópajzsos technológiára vonatkozó pályázat. A legelőször kiírandó metrópályázat azonban részben a 2-es vonallal van összefüggésben: a Baross téri megálló – itt találkozik a két metróvonal – új kijáratának építésére vonatkozik, hiszen a jelenlegi biztosítja majd az átszállási útvonalat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.