Semmit sem lehet kezdeni a metróberuházás engedélyokiratának elfogadása nélkül a már meglévő jogerős szakhatósági engedélyekkel, mert a kétfordulós, nyílt, nemzetközi tendereket csak ezután lehet meghirdetni. Vajda Pál (MSZP) főpolgármester-helyettes kérdésünkre elmondta: várhatóan a rendes, augusztus végi közgyűlés határoz az engedélyokirat megadásáról. Arra a felvetésünkre, hogy erre Demszky Gábor főpolgármester rendszeres külföldön tartózkodása miatt került-e sor, azt felelte: praktikus okai vannak, hiszen a hatósági döntéseket át kell vezetni az előterjesztésbe, s több képviselő is szabadságát tölti júliusban.
Ismert, korábban az MSZP-s városvezetés azt sürgette, hogy mihamarabb hívják össze a közgyűlést, hiszen ha a testület még júliusban összeülne, akkor a nyár végén és az ősz elején kiírhatják a tendereket, s egy-két hónapot megspóroltak volna. Ez különösen abból a szempontból jelentős, hogy kevesen bíznak már abban, hogy a metróépítés befejeződik a 2008-as határidőre. Információink szerint ősszel új pályázatot írhatnak ki a beruházás kommunikációs feladataira, amelyet többszöri szerződéshosszabbítás következtében a főpolgármester korábbi kampányfőnökének érdekeltségébe tartozó cég, a Sawyer Miller Group látott el.
A beruházási engedélyokirat elfogadása után először az alagútépítésre, majd pedig az állomásszerkezetekre írják ki a tendereket. Előbbibe tartozik majd a fúrópajzs-indítókamra építésére és a Gellért tértől a pesti oldalig húzódó szakasznál a speciális, zárt fúrópajzsos technológiára vonatkozó pályázat. A legelőször kiírandó metrópályázat azonban részben a 2-es vonallal van összefüggésben: a Baross téri megálló – itt találkozik a két metróvonal – új kijáratának építésére vonatkozik, hiszen a jelenlegi biztosítja majd az átszállási útvonalat.
A fiatalokat is komolyan veszélyezteti ma már a kiberbűnözés