Egyre nagyobb igény mutatkozik az ügyfelek részéről, hogy nyomon tudják követni küldeményeik útját. Ezt a szolgáltatást már nemcsak nagy értékű küldemények esetében nyújtják a gyorspostára szakosodott cégek, az ügyfél interneten keresztül naprakész információt kap a szállítmány útvonaláról vagy az átrakási pontokról, illetve a küldemény célba juttatásáról.
A DHL-nél – mint azt Bognár Bertalantól, a DHL Magyarország Kft. marketingigazgatójától megtudtuk – a vonalkód alapján lehet azonosítani a küldeményeket, aminek adatai bekerülnek a központi rendszerbe. Az ügyfél a fuvarlevélen is szereplő azonosító szám alapján ellenőrizheti küldeményét a szolgáltató honlapján keresztül. Ezt a lehetőséget általában azoknál a küldeményeknél használják ki az ügyfelek, amiket távoli, illetve tengerentúli országokba szállítanak, így több ellenőrzési ponton haladnak keresztül. Ugyanakkor nem zárható ki, hogy az Ausztriába továbbított küldemény kézbesítéséről is szeretne tájékozódni a feladó. A tapasztalatok szerint azok az ügyfelek kísérik figyelemmel a szállítmányok útvonalát, akik rendszeres megrendelők. Az árukról átrakáskor, illetve amikor megérkeznek egy-egy logisztikai telephelyre, minden esetben felveszik az adatokat, így a vonalkód alapján a központi rendszer is rögzíti. Az internet mellett WAP-on és sms-en is információ szerezhető az áru útvonaláról. Ugyanígy e-mailen is elérhető a nyomkövető szolgáltatás.

Egy szélsőbaloldali provokátor kerül Gyurcsány helyére