Számos legendás Toyota versenyautó társaságában mutatkozott be a Prius 145 lóerős speciálváltozata az angliai Goodwoodban évről évre hagyományosan megrendezésre kerülő Festival of Speed idei rendezvényén. A helyszín és a körítés arra enged következtetni, hogy a japán gyár korántsem tekinti befejezettnek a környezet- és energiaforrás-kímélő hajtásmód terén végzett munkáját, hiszen a vad versenyszínekre fényezett Prius GT vélhetően azokat is képes lesz meggyőzni a hibrid technológia életképességéről, akik eddig kétkedve fogadták a benzin-elektromos üzemű gépkocsi gondolatát.
Első lépésként a Prius különleges, Atkinson-ciklusú benzinmotorját a Yaris T Sportból ismert másfél literes egységre cserélték le. Bár ennek teljesítményét 99 lóerőre fogták vissza, a hajtóerő így is csaknem harminc százalékkal nőtt. Ezt követően az eleve nagymértékben tökéletesített elektromos rendszert fejlesztették még tovább. A nagyfeszültségű áramkör feszültségét további tíz százalékkal, 550 voltra növelték, így lehetővé vált egy nagyobb teljesítményű villanymotor beszerelése – ez az utcai verzió 54 lóereje helyett 84-re képes. Mindehhez szükség volt az akkumulátor kapacitásának, valamint a generátor maximális fordulatszámának a növelésére is, a hibrid hajtásláncot vezérlő elektronikát pedig a lehető „leghegyesebbre” hangolták.
A Prius GT az egyharmadával megnövelt összteljesítményhez méltó futóműtuningot kapott, továbbá az ideális tömegeloszlás érdekében a hátsó tengely fölé tolták az akkumulátorokat. Az utasteret teljesen lecsupaszították, a finom kárpitok helyére két versenyülést, valamint az elmaradhatatlan bukókeretet építették be. Ezzel az eleve könnyű autó tömegét 1120 kilóra faragták le, így már érthető a százas sprint 8,7 másodperces szintideje. Az egész tanulmányban mégis az a legszebb, hogy – hála a csökkentett tömegnek és a nagyobb kapacitású elektromos rendszernek – fogyasztási és emissziós adatai hétköznapi tempó mellett gyakorlatilag megegyeznek az eredetiével, amelyet pedig a világ leginkább környezetbarát gépkocsijaként tartanak számon.

A magyar vasút halálos napja: délig három végzetes ütközés történt