Bizonyossá vált, hogy a Déli pályaudvaron csütörtökön kisiklott vonat tolatásánál a mozdonyvezetőt az utolsó kocsiban lévő tolatásvezető és az állomáson figyelő forgalmista segítette – derül ki a MÁV Rt. tegnapi közleményéből. A szolgálatot teljesítő vasutasokat tegnap hallgatták meg. A vasutasok rádión keresztül tartották egymással a kapcsolatot, ezért azok működőképessége is tárgya a vizsgálatnak, emellett az is szükséges, hogy megpróbálják pontosan rekonstruálni az eseményeket, mindazt, amit a vasutasok rádión közöltek egymással. A történtek felidézésekor fontos szerepe lehet a vonat fekete dobozának, vagyis a menetírónak, amely rögzítette, milyen sebességgel haladt az ütközőbak felé a szerelvény. Ezt már nyilván tudja a MÁV, de részleteket egyelőre nem tesz közzé a megállapításaiból. Mészáros Zita, a MÁV sajtóosztályának vezetője lapunknak elmondta: a vizsgálat várhatóan a jövő hét első felében zárul le.
A baleset okozta károk felmérése még tart. Mivel az utolsó kocsi totálkárosnak bizonyult, a megsérült vasúti pályára és épületre is figyelemmel a kár jóval meghaladhatja a háromszázmillió forintot.

Egyre nagyobb bajban van Ruszin-Szendi Romulusz, akár tíz évet is kaphat