Olvasom a HavariaPress hírét, amely szerint bekrepáltak azok a BTR 80–A típusú magyar páncélozott szállító járművek, amelyeket azért küldtek a minap Irakba, hogy pótolják a már ott lévő, korábban bekrepáltakat. Így aztán a szállítókontingens nemhogy szállítani nem tudott, őket kellett elszállítaniuk az amerikai bajtársaknak. A hírügynökség információi szerint mind a négy cserejárműnek felforrt a hűtővize, ráadásul az egyiknek még a fékdugattyúi is besültek. Az egész állítólag azért történt, mert a kezelők az indulás előtt elfelejtették a hűtőventillátort kényszerhajtásra kapcsolni, ráadásul a járművekbe fagyálló folyadékot is töltöttek (kell az ilyesmi nyáron Irakban), ami a nagy melegben csökkenti a víz hűtőképességét.
A Honvédelmi Minisztérium szóvivője természetesen csípőből cáfolta a hírt, szerinte a meleg inkább a hírügynökségnek ártott meg, ugyanis csak az egyik járműnél voltak hűtőgondok, azt is megoldották katonáink, azonkívül senki sem töltött fagyállót a masinákba, talán inkább a tudósító eggyel több fröccsöt magába… Igaz ugyan, hogy két BTR 80–A-val voltak gondok, de az már két hónappal ezelőtt történt, azt is szépen megjavították, nem kellene itt pánikot kelteni. A szóvivő szerint nem kezelői hiba okozta a meghibásodásokat, de hogy micsoda, azt ő nem tudja. Ami mindkét nyilatkozatból kitűnik, valami azért történt a magyar vitézek járműveivel Irakban, ezt azonban honvédelmünk vezérkara (magyar honvédelem Irakban – jó) nem szívesen veri nagydobra, mert ezzel aláásná a magyarság harci kedvét.
A Don-kanyarban annak idején a hideggel gyűlt meg a bajunk. Most a forrósággal. Nem jó nekünk idehaza?

Menekül a Tisza, tüntetik el a nyomokat, de már késő