Jelenleg úgy fest a helyzet, hogy 2009 végére készülhet el a 4-es metró Keleti pályaudvar és Kelenföld közötti szakasza, a Bosnyák térig tartó vonalat pedig 2010 végén adhatják át az utazóközönségnek, feltéve, hogy újabb csúszás nem következik be. Gulyás László, a BKV DBR Metró projektigazgatója a fővárosi városüzemeltetési bizottság ülésén kifejtette: a városvezetés a nyáron vélhetően azért nem kezdeményezte a Fővárosi Közgyűlés rendkívüli ülését a metróépítés engedélyokiratának elfogadására, mivel meg kívánják várni a bíróság döntését a civil szervezetek által augusztusban benyújtott újabb panaszról. A mai közgyűlésen a tervek szerint szintén nem foglalkoznak a kérdéssel. Bánsági György (MSZP) az MTI szerint úgy vélekedett: a civilek azt sérelmezik, hogy a főpolgármester két éve nem ül le velük egyeztetni. Hangsúlyozta: a főpolgármesternek hiúságát félretéve tárgyalnia kellene a civilekkel. Párttársa, Gábor József szerint minimális annak a valószínűsége, hogy a jogerős bírósági ítéletet megváltoztatják egy panasz miatt. Szálka Miklós (Fidesz), a bizottság alelnöke azt vizsgáltatná meg: milyen szerepe van a városvezetésnek abban, hogy elhúzódik ez a beruházás. Ismert, legutóbb civil szervezetek támadták meg a metró szakhatósági engedélyét. Úgy látják, a kormány nem akarja finanszírozni a mintegy háromszázmilliárdos beruházást.
Bóka János: Az új Európai Bizottság a változatlanság politikáját folytatja, ami az EU lassú gazdasági agóniáját jelenti