Hazánk jövőbeni versenyképességét alapvetően meghatározza, miként is tud az állam, illetve a kormány hozzájárulni az ország komplex logisztikai fejlesztéséhez. A Magyarországon 15 éve működő AmCham tegnap publikált állásfoglalása öt pontban szedi össze, szerintük melyek a terület legfontosabb feladatai. Ezek szerint a közlekedési infrastruktúra fejlesztésekor nemcsak a látványos és drága, de a kisebb tőkeigényű, ám nagy kihatású projektekre is figyelmet kell fordítani. Az AmCham szakemberei szerint javítani kell a Duna hajózhatóságát, szolgáltatásközpontú kultúrát kell meghonosítani a vámhivatalokban és egyéb hatóságoknál, hatékonyabbá kell tenni a logisztikai szakemberek képzését, továbbá Magyarországot a térség logisztikai központjaként és Európa kapujaként kell kommunikálni a külföldi beruházók felé.
Az állásfoglalást bemutató tájékoztatón elhangzott: Magyarország adottságai kimagaslók e tekintetben, de hátrányban vagyunk Horvátországgal szemben, és ha a kormányzat nem dolgoz ki s hajt végre egy közép- és hosszú távú logisztikai fejlesztési stratégiát, hiába a kiváló földrajzi és a viszonylag jó jogszabályi környezet, a versenyelőnyöket nem fogjuk tudni kihasználni. Az AmCham ezt megelőzően a közvetlen külföldi tőkebefektetések ösztönzéséről és a magyar oktatási rendszerről készített állásfoglalást. Fáth Péter, a kamara ügyvezető igazgatója elmondta: vannak jelei annak, hogy észrevételeiket a törvényhozás figyelembe veszi.

Bravó, Kúria, el a kezekkel a zsaruktól!