Nem elsősorban a volános munkavállalókat, hanem a lakosságot és a szolgáltatás ellátását veszélyeztetik az elképzelések – mondta lapunknak Hoffmann Antal. Az ADU elnöke hangsúlyozta: Magyarországon szociálpolitikai kérdés a tömegközlekedés, amelyre a legtöbb ember rászorul. – Ha eladják a társaságokat, azokat nyilván profitorientált cégek vennék meg, ami a kevésbé nyereséges járatok megszüntetését, az árak emelkedését jelentené, noha az utazóközönség nagy része már most is nehezen fizeti meg a tarifákat – mondta az érdekvédő. – A Nógrád Volánnál hasonló megfontolásokból nemrég ötven járatot szüntettek meg – jegyezte meg. – A Volán-társaságokhoz tartozó ingatlanok és az infrastruktúra hatalmas vagyont képez, amelyet különféle indokokkal akár a privatizációt, akár az önkormányzati kezelésbe adást követően is értékesíteni lehet – hangsúlyozta Hoffmann. A szakszervezetek a kérdésben nem hajlandók semmiféle kompromiszszumra, mivel szerintük a tömegközlekedésnek állami szolgáltatásnak kell maradnia. Akár sztrájkon túli eszközöket is készek alkalmazni követelésük érdekében.
Ismeretes, a Megyei Jogú Városok Szövetségének csütörtöki választmányi ülésén Lamperth Mónika ígéretet tett arra, hogy kezdeményezi az állami vagyon átadásának felgyorsítását. A belügyminiszter támogatását fejezte ki a Volán-társaságok ingyenes önkormányzati kezelésbe adására vonatkozóan. Emlékezetes, márciusban Veres János, a Pénzügyminisztérium politikai államtitkára kijelentette, hogy nem támogatható a Volán-társaságok ingyenes önkormányzati kezelésbe adása. A társasági törvény szerint ugyanis a privatizációs szervezet igazgatótanácsának tagjai teljes vagyonukkal felelnek egy-egy olyan döntésért, amely vagyonvesztést okoz az államnak. A Volán-társaságok privatizációja eredetileg 2005-ös határidővel szerepel az ÁPV Rt. terveiben.

Rubint Rella nyilatkozott a válásról – így látja most az életét