Hol álljanak a taxisok?

Továbbra is dúl a vita a fővárosi taxiállomások ügyében. A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) nemrégiben levelet írt a kerületi polgármestereknek, újabb helyekért folyamodva. Az önkormányzatok egyelőre nem reagáltak a kérésre, viszont a taxisokat már hónapok óta bírságolják az úgynevezett drosztrendelet alapján.

Sellei Andor
2004. 09. 12. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Akadnak, akik azt mondják, feleannyi személyfuvarozó is elegendő lenne Budapesten, mint amennyinek működési engedélye van. Még 1999-ben hozott rendeletet a Fővárosi Közgyűlés arról, hogy Budapesten taxiállomásokat kell kijelölni. Miután a drosztok létrehozásával megbízott Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Szolgáltató Kht. hosszú tárgyalások és alkudozás után részben megállapodott a kiszemelt közterületek tulajdonosaival, elkezdték kiépíteni a megállóhelyeket. Első körben ezerkétszáz taxisnak jelöltek ki helyet, majd ezt megtoldották még ötszázzal. Csakhogy a közlekedésfelügyelet adatai 5840 kiadott személyfuvarozói engedélyt mutatnak. Ráadásul a rendelet értelmében megbírságolható az a taxis, aki szabad jelzést használva nem a kijelölt droszton vagy ott, de engedély nélkül várakozik. És büntetnek is keményen a hatóságok. Júliusban lejárt a türelmi idő, azóta 10–30 ezer forintos csekkeket kezdtek osztogatni. Ennek az lett az eredménye, hogy míg május végéig a fuvarozóknak csupán a harminc százaléka fizette be a droszthasználati díjat, mára már több mint négyezren váltották ki a megállóhelyekre szóló engedélyt.
Ilyen előzmények után írta meg levelét tizennégy fővárosi polgármesternek a BKIK elnöke. A levélben az áll, hogy a kamara kéri a képviselő-testületeket: tegyék lehetővé a droszthálózat bővítését, s mihamarabb bírálják el a tulajdonosi hozzájárulások iránt benyújtott kérelmeket. A nyári bejárás idején a taxisok, a kamara és a hatóságok képviselői javaslatokat tettek azokra a helyekre, amelyek a forgalom és az URH-vételi lehetőségek szempontjából a legalkalmasabbak lennének.
– Bár a rendeletet a főváros hozta, a kért droszthelyeket a tulajdonosoknak, vagyis a kerületeknek kéne átadni. Azonban a polgármesterek egyelőre nem tárgyalnak a taxisokkal. Így viszont a rendelkezés betarthatatlan – nyilatkozta lapunknak Sipeki József, a BKIK taxisszakmai kollégiumi vezetője. A kamara közlekedési osztályán megtudtuk, mindeddig csak egy önkormányzat jelezte, hogy ősszel napirendre tűzi az új droszthelyek kérdését.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.