Közvetlenül a szerelvény kisiklása után a huszonhét tartályból álló oszlopból a középen elhelyezkedő kocsik oldalukra borultak, háromból rögtön szivárogni kezdett a vegyi anyag. Az egyik tankerből rövid idő alatt hatvannégyezer liter világítási petróleum folyt ki, majd a másik kettőből további százezer liter került a földbe. A feldőlt kocsik megrongálták a vasúti pályát és az elektromos vezetékek tartóoszlopait. A balesetben személyi sérülés nem történt. A vasúti közlekedés mindkét irányban leállt Kisvárda és Fényeslitke között, a vonatokat buszokkal pótolták. A műszaki mentéshez a nyíregyházi, a kisvárdai és a záhonyi tűzoltók – összesen hatvanöten – a helyszínre érkeztek tizenöt szerkocsival. A MÁV felkérésére a kárelhárításba bekapcsolódtak a megyei katasztrófa- és környezetvédelmi hatóságok is. Legfontosabb feladat az volt, hogy megakadályozzák a kevésbé sérült, illetve az épen maradt vagonból a petróleum elfolyását – tudtuk meg Pernyák Sándortól, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság helyettes vezetőjétől. Ahhoz, hogy a felborult kocsikhoz hozzáférjenek a daruval, le kellett bontani a vasúti felső vezetéket. Hogy a különösen veszélyes anyag ne gyulladjon meg, tűzoltóhabbal fedték le. A balesettől száz méterre lakóházak vannak; senkit nem kellett kiköltöztetni, de a rendőrség lezárta a környéket.
A MÁV-szerelvény fekete dobozának vizsgálati eredményére még várni kell. Ebből kiderülhet, túllépte-e a vonat a megengedett sebességet. Minden körülményt körültekintően elemeznek a vasúttársaság szakemberei, az ilyenkor szokásos eljárási rendnek megfelelően, hogy kiderüljön, mi volt a baleset oka – mondta lapunknak Csohány Domatilla, a MÁV sajtóosztályának munkatársa.
Kitüntette az Oroszország oldalán harcoló katonákat Kim Dzsong Un
