Túl költséges Európában az autógyártás

Munkatársunktól
2004. 09. 02. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Komoly erőfeszítéseket tesz a General Motors (GM) és a Ford Motor annak érdekében, hogy csökkentse az európai piacon fennálló költségeit. A GM németországi egysége, az Opel egy olyan programot igyekszik elfogadtatni a szakszervezettel, melynek eredményeként a dolgozók munkaidejét 35-ről 40 órára emelhetné, s 2009-ig befagyaszthatná a béreket. Az Opel megközelítőleg 33 dollárt fizet a termelői szegmensben dolgozóknak, szemben az amerikai 22 dolláros fizetéssel. Egyébként a GM Europe konzorcium, melybe az Opel, a Saab és a Vauxhall is beletartozik, 1999 óta nem tudott profitról beszámolni.
A múlt héten a DaimlerChrysler is igyekezett rábeszélni a szakszervezetet, hogy álljon el a 2,8 százalékos béremelési igényétől, s járuljon hozzá az adminisztrációs területen dolgozók munkaidejének növeléséhez. Ehhez hasonlóan nemrég a Volkswagen is bejelentette, hogy szeretné elérni a dolgozók bérének befagyasztását a következő két évre. A Ford angliai cége, a Jaguár pedig közölte: termelését ebben az évben közel 12 százalékkal csökkenti, körülbelül annyival, mint amennyivel apadtak a cég eladásai az amerikai piacon. Piaci vélemények szerint a munkaidő növeléséről akár már múlt időben is beszélhetünk, hiszen ha olyan jelentős autógyártók, mint például a Mercedes, bevezették az intézkedést, ez a többi cég esetében sem lehet kérdéses.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.