Komoly erőfeszítéseket tesz a General Motors (GM) és a Ford Motor annak érdekében, hogy csökkentse az európai piacon fennálló költségeit. A GM németországi egysége, az Opel egy olyan programot igyekszik elfogadtatni a szakszervezettel, melynek eredményeként a dolgozók munkaidejét 35-ről 40 órára emelhetné, s 2009-ig befagyaszthatná a béreket. Az Opel megközelítőleg 33 dollárt fizet a termelői szegmensben dolgozóknak, szemben az amerikai 22 dolláros fizetéssel. Egyébként a GM Europe konzorcium, melybe az Opel, a Saab és a Vauxhall is beletartozik, 1999 óta nem tudott profitról beszámolni.
A múlt héten a DaimlerChrysler is igyekezett rábeszélni a szakszervezetet, hogy álljon el a 2,8 százalékos béremelési igényétől, s járuljon hozzá az adminisztrációs területen dolgozók munkaidejének növeléséhez. Ehhez hasonlóan nemrég a Volkswagen is bejelentette, hogy szeretné elérni a dolgozók bérének befagyasztását a következő két évre. A Ford angliai cége, a Jaguár pedig közölte: termelését ebben az évben közel 12 százalékkal csökkenti, körülbelül annyival, mint amennyivel apadtak a cég eladásai az amerikai piacon. Piaci vélemények szerint a munkaidő növeléséről akár már múlt időben is beszélhetünk, hiszen ha olyan jelentős autógyártók, mint például a Mercedes, bevezették az intézkedést, ez a többi cég esetében sem lehet kérdéses.

Főhősök nyomában – itt a legnehezebb irodalmi kvíz, csak a legjobbaknak sikerül hibátlanul kitölteni!