Nagyon rossz a hangulat a dolgozók között – summázott lapunknak Michalkó Péter, az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Dolgozók Országos Szakszervezeti Tanácsa (ADOSZT) elnöke. Az ok, hogy a költségvetés az idei 55,8 után 57,6 milliárd forint állami támogatást irányoz elő jövőre az adóhatóságnak. A számok ellenére valójában csökken a támogatás, mivel az öszszeg a jövő évi 6,5 százalékos béremelés öt százalékát tartalmazza, a maradék másfél százalékot és a tizenharmadik havi fizetést a hivatalnak kell kigazdálkodnia. Ehhez azonban – előzetes számítások szerint – mintegy 180 dolgozó elbocsátására lenne szükség. Mivel Draskovics Tibor tavalyi megszorító csomagja miatt eddig már ezeregyszáz munkatársától vált meg az APEH, Michalkó szerint újabb elbocsátások mellett a hivatal nem tudja ellátni feladatát. Emlékezetes, a tavalyihoz képest idén huszonöt százalékkal kevesebb támogatásból gazdálkodó hivatalnál már-már nevetséges takarékossági intézkedéseket vezettek be: az illemhelyeken, mosdókban kikapcsolták a kézszárítókat, leállították a lifteket. – Egyszerűen nem értjük a helyzetet, hiszen az eddig egyik legjobban működő közigazgatási szerv visszafejlesztése senkinek nem érdeke – fogalmazott Michalkó. Ha ugyanis az elkeseredett apparátus a tervezettnél akár csak egy százalékkal kevesebb adót szed be, az akár 50–66 milliárd forintos kiesést jelenthet az államkasszának. – Ha a költségvetési tárgyalások során a pénzügyminiszter nem módosítja az APEH-nek nyújtott támogatás mértékét, év végén demonstrálni vagy akár sztrájkolni is készek vagyunk – közölte. Az APEH minderre úgy reagált: a Pénzügyminisztérium – a jövő évi költségvetési terv szerint – a 6 százalékos illetményemelést és a tizenharmadik havi fizetést biztosítja. Közleményükben olvasható: nem lesz szükség a közigazgatás más területeihez hasonló mértékű létszámcsökkentésre.
A vasutasok nem, a légiközlekedésiek demonstrálnak. Felfüggeszti mára hirdetett demonstrációját a Vasutasok Szakszervezete, mert az új gazdasági és közlekedési miniszter tárgyalásos úton kívánja rendezni a MÁV Rt. jövőjével kapcsolatos kérdéseket. A szervezet azt követeli a tárcától, hogy a vasúttársaság jövőjét hosszú távon meghatározó közlekedéspolitikai koncepció megszületéséig ne történjen létszámcsökkentés, állítsák le a gazdasági társaságok privatizációját és a vasúti ingatlanok értékesítését. Eközben az ÁPV Rt. előtt demonstrál ma három Malév-munkavállalókat tömörítő szakszervezet. Az érdekvédők a Budapest Airport és a Malév privtaizációja, egyáltalán, a légiközlekedési ágazat helyzete ellen tiltakoznak.