Az év első kilenc hónapjában a forgalom 15,9 százalékkal emelkedett az előző év hasonló időszakához képest, ami háromszorosa az európai átlagnak. A növekedés oka a diszkont-légitársaságok megjelenése a magyar légtérben, a légi közlekedés általános fellendülése, valamint az, hogy a délszláv légtér folyamatos megnyitása ellenére a forgalom jó része Magyarország fölött maradt. „Ez is jelzi, hogy a magyar légiforgalmi irányítás biztonságos, hatékony és viszonylag olcsó szolgáltatást nyújt. A HungaroControl – beleértve Ausztriát – a kelet-közép-európai térség legnagyobb szolgáltatója” – mondta Mudra István az MTI-nek.
Az év egészében több mint félmilliós forgalmat vár a légiforgalmi irányítás, és ezért várhatóan többletbevétele is lesz a szervezetnek az idei évre tervezett 15 milliárd forinthoz képest. Tavaly a bevétel a 13,7 milliárd forintos előirányzattal szemben elérte a 14,3 milliárd forintot.
A HungaroControl a tervezett bevételekkel megegyező kiadással számolt az idei évre. A szervezet bevételeinek 93 százaléka a légtérhasználati díjból származik, és bevételeinek öt százalékát fizeti be a központi költségvetésbe. Részben az idén jelentkező többletbevételből finanszírozzák a jövőre induló és 2007-ben befejeződő radarprojektet. A csaknem 38 millió euró (9,4 milliárd forint) értékű beruházás részeként kicserélik a távolkörzeti irányítást segítő kőröshegyi és püspökladányi radarokat, és korszerűsítik a Ferihegyi repülőtéri mozgásokat irányító radarokat is.
A fejlesztés költségeihez az Európai Unió kohéziós alapja várhatóan 60 százalékban járul hozzá, 40 százalék pedig saját forrás lesz. Állami pénzre ehhez a beruházáshoz nem lesz szükség – mondta Mudra István.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség