Tegnap megkezdődtek a Vasutasok Szakszervezete (VSZ), a MÁV Rt. és a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium közötti tárgyalások a nemzeti vasúttársaság jövőjéről. – A MÁV képviselői átadták azt a dokumentumot, amely igazolja, hogy a hosszú távú közlekedéspolitikai koncepció megszületéséig a társaságnál felfüggesztik a dolgozók elbocsátását, a gazdasági társaságok privatizációját és a vasúti ingatlanok értékesítését – mondta lapunknak Karácsony Szilárd, a szakszervezet alelnöke.
Hétfőn folytatódnak a tárgyalások a mintegy tizenegyezer vasutas munkahelyének tervezett megszüntetéséről, a jövőre esedékes tízszázalékos járatcsökkentésről, illetve arról, hogy az állam miként vállalhat részt a súlyos adósságokkal küzdő MÁV veszteségeinek csökkentésében – tette hozzá a VSZ alelnöke.
Emlékezetes, a szakszervezet azért halasztotta el szerdán a szaktárca elé szervezett demonstrációját, mert az új miniszter, Kóka János bejelentette, kész tárgyalásos úton rendezni a vitás kérdéseket. A megkezdődött egyeztetések ellenére a vasúttársaság érthetetlennek tartja a szakszervezet tiltakozását, mondván, a húszszázalékos munkahely leépítést korábban a szakszervezet is elfogadta, és a helyzet azóta semmit nem változott. A MÁV vasutasok között végzett felmérése szerint a dolgozók hatvanhét százaléka nem osztja azt az aggodalmat, hogy az elbocsátások veszélyeztetnék a vasút biztonságát.
Pénz nélkül az oktatásügy. A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) számára elfogadhatatlan, hogy a jövő évi költségvetési javaslatban a kormány csak azt garantálja: az oktatási támogatás nem lehet kevesebb az ideinél. A szervezet szerint a kormány ezzel a feladatalapú szemléletről áttért a forrásalapú szemléletre. A normatívák emelkedése a legtöbb esetben a tervezett inflációt sem éri el – kifogásolja a PDSZ.