Tönkremehet a sütőipar

Kormányzati segítség nélkül a sütőipari termékek árának növelésére kényszerülnek a pékek, de azt sem tartják kizártnak, hogy megszüntetik vállalkozásukat.

Bálint József
2004. 10. 18. 18:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Helyzetük azután vált kritikussá, amikor a nyáron nem sikerült megemelni a kenyér és a péksütemények árát, miközben folyamatosan drágult a benzin és a gázolaj, amelyek a szállítás költségeire voltak jelentős hatással. E termékek előállításánál ma már nem a liszt ára a meghatározó, hanem az energia-, a szállítási és a bérköltségek. Példaként említik, miközben egy kilogramm kenyérért 150– 170, sőt 220–240 forintot kérnek a kereskedők, ahhoz mindössze 30 forintnyi lisztet használnak fel a pékek. A multik ennél lényegesen olcsóbban kínálják saját sütésüket.
A hazai sütőipari kapacitás 70 százalékát tömörítő Magyar Pékszövetség a közelmúltban 2-3 milliárd forintos célirányos pályázat kiírását kérte a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztériumtól a sütőipari vállalkozások számára. Szerintük a pékségek csak így tudnák megoldani a technológiai fejlesztést. Akkor arra kérték a szaktárcát, hogy legkésőbb szeptember 15-ig adjon választ a felvetésükre, de ez a kormányválság miatt nem történt meg. Később november 20-a halasztották a határidőt, amikor a pékszövetség kongresszusát tartják Hajdúszoboszlón. Addigra tudni szeretnék, hogy reménykedhetnek-e a kormány segítségében. Ellenkező esetben kénytelenek lesznek árat emelni, vagy megszüntetik a vállalkozásukat.
Az érintettek száma nem kevés: a sütőiparban 824 társas és mintegy 520 egyéni vállalkozás működik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.