Eddig három befektetőcsoport mondott le arról, hogy szerepet vállaljon a Malév Rt. magánosításában. Az egyik legnagyobb esélyesként számon tartott kínai Hainan Airlines – amelyre tulajdonképpen meghirdette az ÁPV Rt. a tendert – meg sem vásárolta a pályázati dokumentációt, az Austrian Airlines pedig a napokban jelentette be, hogy eltekint a Malév megvételétől, ugyanakkor továbbra is érdeklődik a szlovák és a bolgár légitársaság iránt. A Malév Rt. elnök-vezérigazgatója, Sándor László, illetve az őt támogató befektetőcsoport pedig az ÁPV Rt. nyomásának engedve lépett viszsza. Értesüléseink szerint a Malév-részvények 99,95 százalékával rendelkező ÁPV Rt.-nél összeférhetetlennek tartják, hogy a jelenlegi Malév-vezér szerezzen esetlegesen tulajdonrészt a légitársaságban.
Azon befektetők, akik az elmúlt hét péntekén vásárolták meg a pályázati dokumentációkat, október 20-án adhatják be ajánlataikat a Malév Rt. megvételére. A jelentkezők között lehet az izlandi légitársaság, illetve a Demján Sándor érdekeltségébe tartozó Euroinvest Rt. Annyi biztos, hogy a Malév helyzete nem irigylésre méltó, a leendő vevőnek rendeznie kell a társaság harminchétmilliárd forint adósságát, s a pályázati feltételek között szerepel a légitársaság tőkéjének a megemelése is.
A magyar légügy részsikereként lehet értékelni ugyanakkor, hogy a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) tanácsába hazánk is delegálhat képviselőt. Az ICAO háromévente harminchat ország közül választ légügyi szakembert a tanácsba, Magyarországot és a közép-európai régió négy államát – Csehországot, Romániát, Szlovákiát, Szlovéniát – Sipos Attila, a Malév Rt. volt jogi igazgatója képviseli. A szervezet hatvanéves fennállása óta Magyarország először küld állandó képviselőt az ICAO-ba, ahol jelenleg éles viták zajlanak a repülésbiztonságról és a környezetvédelemről. Szakemberek szerint ugyanis leginkább ez utóbbira kellene nagyobb figyelmet és több pénzt fordítani, ennek egyik eszköze lenne a környezetvédelmi adó bevezetése.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség