Többnyire banktitoknak minősíti a kockázatos üzleteket, a késve vagy egyáltalán nem fizető ügyfelek számát a lízingcégek döntő többsége.
Mindennek ellenére ma már köztudott, hogy az év végére akár tízezer gépjármű-finanszírozási szerződést mondhatnak fel összességében a hazai lízingtársaságok. A visszavett autók számának növekedése szinte valamennyi társaságot érinti, bár eltérő mértékben. Az ügyfelek fizetési problémáinak oka, hogy sokan nagyobb autóba „ülnek”, mint amit megengedhetnének maguknak: a szerény hazai bérszínvonal alapján elkészített „házi kalkulációban” az ügyfelek gyakran nem számolnak olyan egyéb, más költségekkel sem – biztosítás, kötelező szervizek –, melyek elhagyhatatlanok, s amikor a valóságban is ki kell fizetni ezeket, arra már képtelenek. Másfelől egyre erősebb a verseny a cégek között, ettől viszont az autófinanszírozás egyre kockázatosabbá válik. Mivel a társaságok nem éreznek javuló tendenciát, nagyobb tartalékot képeznek.
A vállalatok olyan problémákkal küszködnek, mint az eszközlefedettség arányának csökkenése, hiszen a piac zömét adó kis autó szegmensben ma már 65-70 százalékos lefedettségnél jobbat nem tudnak elérni. Továbbá komoly kockázati problémát jelenthet az árfolyam is, hiszen az autóhitelek döntő része ma már devizaalapú.
Ha az ügyfél nem fizet a lízingszerződés esetében – amikor az autó a lízingcég tulajdona –, a társaság visszaveheti a járművet. Magánszemélyeknek nyújtott hitel esetében – jelenleg ilyen konstrukcióban vásárolják a járművek zömét – a hitelnyújtó a kölcsönszerződésben kiköti, ha az adós nem fizet, a hitelező egyoldalú nyilatkozattal felmondhatja és visszaszerezheti az autót. Erre azt követően kerül sor, miután az adós aláírja a banki felmondólevelet kísérő tértivevényt.
Ugyanakkor egyetlen társaságnak sem érdeke a szerződés felmondása, hiszen azon legtöbbször veszít, ezért kompromisszumra törekednek. Felmondás esetén az ügyfél is rosszul jár, hiszen vele fizettetik meg a behajtással és a késedelmes fizetéssel kapcsolatos, sokszor borsos költségeket is. A társaságok „empátiája” és toleranciája eltérő: van, amelyiknél már az esedékességet követő első naptól él a késedelmi kamat, másoknál négy-öt naptól. A felmondást megelőzi egy udvarias telefonos megkeresés és írásos figyelmeztetés.
A szigorúbb cégek 45-60 nap múlva mondják fel a szerződést, s a kocsiért 60-90 napon belül mennek, a toleránsabbak 60-90 napot várnak a felmondással.

Tankcsapda: íme a harmadik tag: „Ő az igazi”