Magyarország továbbra is az alsó harmadban szerepel a 15 éves diákok szövegértési képességeit illetően és a középmezőnyben a matematikai és a problémamegoldó képességeket tekintve, a 2000-es és a tavalyi PISA-vizsgálat nagyjából ugyanazt az eredményt mutatja – közölte Magyar Bálint tegnap. A negyven ország részvételével lezajlott nemzetközi felmérés során matematikából a 25., szövegértésből ugyancsak a 25., a természettudományos területen a 17., míg a problémamegoldó képességet tekintve a 20. helyen végzett Magyarország.
A vizsgálat során azt mérik, hogy az adott ország tanulói milyen mértékben képesek az elsajátított tudást a hétköznapi életben alkalmazni. A felmérést három tudásterület, az olvasás-szövegértés, a matematikai, valamint a természettudományos ismeretek vonatkozásában végzik el. Négy évvel korábban az olvasás-szövegértés, most a matematikai műveltség kapott kiemelt figyelmet a felmérésben. Magyarországon 150 iskolát választottak ki reprezentatív mintaként, amelyek bekapcsolódtak a felmérésbe.
Az adatok szerint Magyarország a 2. helyen áll Törökország után a tekintetben, hogy leginkább az iskolák közötti differencia határozza meg a diákok teljesítménye közötti különbséget. A miniszter közlése szerint ha csak a magyar gimnazista diákok eredményeit nézzük, akkor azok jobbak, mint a lista elején szereplő finn gyerekek átlagos teljesítménye. A szakközépiskolások esetében az eredmények valamivel átlag alattiak, míg a szakiskolás diákok eredményei rosszabbak, mint az egyébként a lista végén szereplő Mexikó diákjaié. Magyar Bálint ezt úgy értelmezte, hogy „létezik a gimnáziumok Magyarországa, a szakközépiskolák Magyarországa és a szakiskolák Magyarországa”, vagyis az oktatási rendszer egyes elemei között a távolság elfogadhatatlanul nagy.

62 – Édesanyját köszöntötte saját születésnapján Orbán Viktor